جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۲

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده گفت: امسال در غرفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان محصولات متنوعی همانند پایان نامه، مقاله، کتب، نرم افزار و... عرضه شده است. در حال حاضر ۲۵۰ پایان نامه سطح سه و چهار حوزه در دسترس علاقمندان حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته تا بتوانند از آن ها نهایت بهره را ببرند.

حجت الاسلام اسدالله علیزاده، مسئول دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، به معرفی غرفه این مرکز در نمایشگاه قرآن پرداخت.

وی گفت: امسال در غرفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان محصولات متنوعی همانند پایان نامه، مقاله، کتب، نرم افزار و... عرضه شده است. در حال حاضر 250 پایان نامه سطح سه و چهار حوزه در دسترس علاقمندان حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته تا بتوانند از آن ها نهایت بهره را ببرند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که در نمایشگاه بین المللی قرآن به دنبال معرفی فعالیت های قرآنی حوزه علمیه خراسان هستیم، اظهار داشت: هدف اصلی ما معرفی توانمندی های طلاب خراسانی در عرصه قرآن و عترت است.

وی همچنین از برگزاری مسابقات قرآنی در غرفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و اضافه کرد: همه روز مسابقه حدیث نور الثقلین با محوریت 40 حدیث از امام رضا(ع) در این غرفه برگزار می شود و افراد کتاب های ویژه پدران، مادران و فرزندان را مورد مطالعه قرار می دهند و در پایان نیز به 8 برنده جوایزی اهدا می شود.

مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن دشمن شناسی را از دیگر فعالیت های این غرفه عنوان کرد و یادآور شد: در بخش دشمن شناسی تشیع انگلیسی را در قالب عکس نوشته مورد نقد قرار داده ایم و افراد با مطالعه و دیدن این عکس نوشته ها متوجه می شوند که تشابه خوارج دیروز با خوارج امروز چگونه بوده است.

وی ادامه داد: تبیین و تشریح خطبه متقین و همچنین معرفی امیرالمومنین(ع) از زبان نبی اکرم(ص) با برگفتن از کتاب «علی از زبان نبی» آیت الله ری شهری، از دیگر برنامه های نمایشگاه است. در تلاش هستیم که سه نشست تخصصی در زمینه قرآن نیز برگزار کنیم.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان پرداخت و تأکید کرد: پس از انتساب آیت الله عاملی به عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان توسط مقام معظم رهبری، هفت قرارگاه در حوزه علمیه خراسان با عناوین فقاهت، حکمت، قرآن و عترت، سیاست و چامعه، اخلاق و تهذیب، ادبیات و تبلیغ تعریف شد که هر کدام یک مدرسه تخصصی دارند.

وی اضافه کرد: مدرسه تخصصی قرآن و عترت نیز امسال راه اندازی شد که تلاش آن رفع نیازهای آموزش و پرورش و دیگر نهادها در عرصه قرآن است. خوشبختانه براساس ابلاغیه های جدید آموزشی حوزه علمیه قرآن قرآن در متن دروس حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha