جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استغفار

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: استغفار از زبان شروع و با تکرار قلب به سیره مؤمن تبدیل می‌شود و چنین سبکی از زندگی باعث می‌شود مؤمن در بزنگاه‌های زندگی خود به ساحت اقدس اله پناه ببرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسین زاده شب گذشته در محفل مناجات شبانگاهی حرم مطهر که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد توبه را اساس پاکی توصیف و اظهار کرد: بندگی به معنای تضرع در برابر ذات مقدس الهی است چراکه بزرگ شدن در صراط مستقیم برابر با خشوع در مسیر الهی است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها نماز را اساس تقرب توصیف کرد و گفت: افق بندگی این است که مؤمن از هیچ قدرتی تأثیر نپذیرد به‌جز ذات اقدس الهی و این همان حقیقت عبودیت است.

حجت اسلام حسین زاده بی‌توجهی به نماز را از مصادیق ترک نماز دانست و ابراز داشت: گاهی بی‌توجهی به نماز از ترک عمدی آن برای مؤمن گران‌تر تمام می‌شود این در حالی است که همواره منابع ثقلین مؤمن را به دعا حین اقامه نماز در ایام ماه مبارک رمضان دعوت کرده است.

وی تفکر و تدبر در امور را از خصوصیات اخلاقی یک مؤمن حقیقی توصیف کرد و گفت: رسول گرامی اسلام در خطبه شعبانیه خطاب به مردم می‌فرمایند «ای مردم اعمال شما جان‌هایتان را رهن کرده است و استغفار مفتاح رهایی جان‌هایتان از گرو این اعمال است.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به اهمیت استغفار در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: استغفار از زبان شروع و با تکرار قلب به سیره مؤمن تبدیل می‌شود و چنین سبکی از زندگی باعث می‌شود مؤمن در بزنگاه‌های زندگی خود به ساحت اقدس اله پناه ببرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha