جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: متأسفانه امروز یکی از مشکلات جامعه این است که ما در انتخاب‌های‌مان و مسئولین در انتصاب‌هایشان به جای در نظر گرفتن ایمان و تقوای الهی، بر اساس روابط خویشاوندی و حزبی اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، سحرگاه امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ثامن الحجج(ع) به تفسیر آیه 54 سوره مبارکه «مائده» پرداخت و ابراز کرد: در این آیه خداوند تأکید می‌کند اگر افرادی که خدا را قبول دارند در مقاطع مختلف نبوت، امامت و در عصر غیبت پای ولی خدا ایستادگی و مقاومت نکنند، از منظر پروردگار مرتد و کافر هستند.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: خداوند، ولی انسان است و سپس پیامبران، ائمه(ع) و در عصر غیبت ولی فقیه و فقیهان و در خانواده پدر و شوهر، ولی هستند و باید ولایتشان را بپذیریم؛ حتی برای ولایت ولی فقیه، پدر و شوهر که معصوم نیستند نیز باید ایستادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در حالیکه همه آیات و روایات و ادله بر ولایت امام علی(ع) و اولاد ایشان تأکید می‌کرد، عده‌ای راه دیگری در پیش گرفته و مرتد شدند.

وی ادامه داد: پیام دوم این آیه به مشخص کردن وضعیت محبت انسان نسبت به خداوند اشاره و تأکید می‌کند که انسان نباید تعلقات و محبوب‌های حلال همچون خانواده را بیشتر از خداوند دوست داشته باشد، موضوعی که در میدان جهاد اهمیت و نمود بیشتری پیدا می‌کند.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که انسان‌های بسیاری به خاطر دنیا و خانواده، بر روی دین‌شان پا گذاشتند، گفت: علت عدم همراهی مردم کوفه با امام حسین(ع) که حتی از روی ارادت به ایشان نامه نوشته بودند و یا عدم همراهی انصار و مهاجرین با امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) به دلیل محبت و دوست‌داشتن بیش از حد دنیا و خانواده بود.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری ابراز کرد: سومین انتظار و پیام آیه 54 سوره مائده این است که ما روابط‌مان را بر اساس ایمان و تقوا الهی و نه بر اساس خویشاوندی و یا حزب‌بازی تدوین و پایه گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز یکی از مشکلات جامعه این است که ما در انتخاب‌هایمان و مسئولین در انتصاب‌هایشان پارتی‌بازی می‌کنند در حالیکه طبق دستور الهی باید در برابر کافر حتی اگر برادر انسان باشد محکم ایستادگی کرد و در برابر مومن حتی غریبه، با خشوع و فروتنی رفتار کرد.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: این آیه همچنین عنوان می‌کند برای این‌که بتوانیم پای ولایت خداوند ایستادگی کنیم باید اهل مجاهدت و تلاش باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان این‌که امروز یکی دیگر از مشکلات ما تنبلی است، گفت: رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های‌شان را از ساعت 5 صبح آغاز کرده و تا پاسی از شب ادامه می‌دهند؛ امروز چه تعداد از مسئولین ما در این ساعت فعالیتش را آغاز می‌کند؟ مجاهدت به معنای عادی زندگی کردن نیست بلکه انسان مجاهد باید خودش را به آب و آتش بزند.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: پنجمین پیام این آیه مبارک برای انسان‌هایی که خداوند را قبول داشته و پای ولی‌شان می‌ایستند این است که از سرزنش و سخن مردم و سرزنش‌کنندگان نترسند تا بتوانند در مسیر امام‌شان ایستادگی کنند.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha