جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسنی ارومیه

حوزه/ پیکر مجاهد نستوه، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی(ره) روز چهارشنبه با حضور مردم شریف آذربایجان غربی و مسئولین کشوری و استانی، در ارومیه تشییع می شود.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، اظهار داشت: پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی روز چهارشنبه با حضور مردم شریف آذربایجان غربی و مسئولین کشوری و استانی در ارومیه تشییع می شود.

وی با اعلام اینکه این مجاهد نستوه شب گذشته در بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت، افزود: پیکر آن مرحوم از میدان انقلاب ارومیه به سمت مصلای امام خمینی(ره) تشییع می شود.

داماد حجت الاسلام والمسلمین حسنی(ره) خاطرنشان کرد: بنا بر توصیه ایشان، محل دفن آن مرحوم ایوان مصلای امام خمینی(ره) خواهد بود.

۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و در جلسه اعضای هیئت دولت، مرحوم حجت الاسلام حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را از رئیس جمهور وقت دریافت کرد.

این نشان به‌خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب ۵۷، مبارزات مرزی در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده‌است.

در آذرماه سال ۱۳۹۳ نیز به پاس مجاهدت ها و سوابق مبارزاتی و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین حسنی، آیین نکوداشتی با عنوان "مجاهد نستوه"، در دانشگاه اروميه برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha