شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 450939
۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
آیت الله ناصری

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه صدقه در راه خدا فقط جنبه مالی ندارد می تواند انواع و اقسام مختلفی داشته باشد، تصریح کرد: نگارش کتاب هایی برای هدایت انسان ها، از موارد صدقات فرهنگی است که می توان به آن اهتمام ورزید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری در ادامه مباحث مطرح شده روزهای قبل در ماه رمضان، اظهار کرد: از رسول اکرم(ص) روایت است « من عمل حسنة فله عشر أمثالها » هرکسی بنای کار نیکی را گذارد مادامی که این عمل انجام گیرد برای او پاداش وجود دارد، بنابراین طبق این روایت کسی که مسجدی را بنا می کند شخصی که در ایمن مسجد نماز می خواند ثوابی از نماز او هم برای بنا نیز هست

وی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) که می فرمایند: هر کسی کار نیک در جامعه بنا گذارد و یا بنای عمل بدی را بگذارد در پیشگاه خدا مورد اجر و عقوبت است، گفت: برای کسی که کتابی در جهت رشد و تعالی جامه بنویسد، این کسی که کتاب را می خواند و هدایت می شود، ثواب آن برای نویسنده نیز وجود دارد.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه صدقه در راه خدا فقط جنبه مالی ندارد، می تواند انواع و اقسام مختلفی داشته باشد، تصریح کرد: نگارش کتاب هایی برای هدایت انسان ها، از موارد صدقات فرهنگی است که می توان به آن اهتمام ورزید .

وی متذکر شد: گناه نکنیم و مراقب فرزندان کوچک ۵ و۶ ساله باشیم و آنان را با نماز آشنا کنیم، چراکه می توان با تربیت دینی صحیح پس از مرگ خود، به عنوان توشه استفاده کرد.

آیت الله ناصری در ادامه افزود: خوب خدایی داریم و این شب های ماه مبارک رمضان، وقت بایگانی کردن پرونده هاست. سر سفره افطار توجه داشته باشید، چرا که یکی از دعاهای مستجاب، دعای روزه دار به هنگام افطار است، برای خودتان، پدر ومادر، فرزندان، رفقا، دوستان، عزیزانتان و همه مسلمانان و مسئولان دلسوز مملکت دعا کنید.

استاد اخلاق خاطرنشان کرد: فرد روزه دار به مثابه کسی است که لب دریا هست، هم برای خودت آب بردار، هم برای دیگران؛ چرا فقط یک جرعه خودت میخوری و میروی؟ حالا که دعایت مستجاب است، برای همه دعا کن.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha