جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرشکار

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد استان قم، فراهم سازی زمینه ازدواج و تشکیل خانواده را از برنامه های مهم راهبردی کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد.

اکبر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که با فراهم شدن زمینه ازدواج ، مستقیم و غیرمستقیم به حل بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی کمک می شود، اظهار داشت: از جمله برنامه های اصلی کمیته امداد این است که در قالب اجرای طرح "دوباره زندگی"  زمینه ازدواج مجدد افرادی که طلاق گرفته اند را فراهم کند که خوشبختانه در همین خصوص ما توانسته ایم با اجرای همین طرح سال گذشته زمینه ازدواج مجدد حدود 160 زوج مطلقه را فراهم کنیم و در همین ماه رمضان امسال نیز 88 زوج که قبلاً طلاق گرفته بودند ، ازدواج می کنند.

وی با تاکید بر این که توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و ایجاد اشتغال پایدار برای آن ها از دیگر برنامه های محوری کمیته امداد حضرت امام (ره) است، گفت: در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان ، 133 خانه خریداری‌شدو در اختیار خانواده‌های مددجوی استان قم قرار گرفت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم همچنین اضافه کرد: بیش از سه چهارم اعتبارات استفاده شده به منظور تأمین مسکن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان از طریق کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی تأمین‌شده و بقیهنیز از محل اعتبارات دولتی تأمین‌شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 70 درصد اعتبارات و تسهیلات بانکی اختصاص‌یافته به کمیته امداد جذب‌شده  ولی با این حال متاسفانه هم اکنون بیش از 800 پرونده متقاضی دریافت تسهیلات در بانک‌های استان در نوبت دریافت قرار دارند که به جهت عدم تأمین ضمانت‌های لازم امر دریافت تسهیلات آن‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha