پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره قرآنی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام با اشاره به این که تعداد ۲۳۵ نفر به مرحله استانی جشنواره قرآنی یادواره مدافعان حرم راه پیدا کردند، گفت: این دوره از مسابقات به مدت سه روز در سه منطقه استان در رشته‌های تلاوت، حفظ کامل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۱۵ جزء، اذان، تحقیق، ترتیل و تفسیر برگزار شد.

ضیاء رضایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام،در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  در ایلام، با اشاره به استقبال جامعه هدف از برگزاری جشنواره  قرآنی، اظهار کرد: حدود 910 نفر از مددجویان و کارکنان این نهاد در مرحله شهرستانی در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند.

وی، بابیان اینکه از این تعداد 235 نفر به مرحله استانی جشنواره قرآنی یادواره مدافعان حرم راه پیدا کردند، افزود: این دوره از مسابقات به مدت سه روز در سه منطقه استان، در رشته‌های تلاوت، حفظ کامل، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 15 جزء، اذان، تحقیق، ترتیل و تفسیر برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، ابراز کرد: این جشنواره در سه رده سنی زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال برگزار شد که پس از سه روز، نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف با رای هیئت‌داوران معرفی و راهی مسابقات کشوری خواهند شد.

رضایی، هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای دانش قرآنی و بصیرت دینی جامعه هدف و مددجویان، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای درخشان در این جشنواره عنوان و افزود: در حال حاضر 3 کانون دائم در سطح شهرستان‌های ایلام، آبدانان و دهلران و 3 مجتمع شبانه‌روزی فعالیت دارند که محور برنامه‌های این کانون‌ها فعالیت‌های قرآنی است.

وی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 1919 نفر از مددجویان این نهاد در استان فعال قرآنی هستند و در برنامه‌های آموزشی و قرآنی حضوری گسترده دارند، گفت: محور فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خانواده محور و فعالیت‌های قرآنی است که در قالب آموزش‌های خانواده محور در سراسر استان فعالیت‌های قرآنی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک فعالیت‌های قرآنی نقش مهمی در راستای ایجاد روحیه نشاط دینی و معنوی در بین مددجویان این نهاد خواهد داشت و تلاش می‌شود که این فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان دوچندان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha