جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ یکی از سخنرانان کشوری گفت: اینکه متولیان جلوگیری از گرانی در رسانه ملی گلایه‌ می‌کنند تعجب‌برانگیز است چراکه رئیس قوای مجریه و مقننه و وزیران باید مانع این مشکلات شوند و اگر توان جلوگیری از گرانی اجناس توسط کارخانه‌ها و مراکزی که زیر نظر آن‌هاست را ندارند نباید این مباحث را رسانه‌ای کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره)، با اشاره به تفسیر آیه 40 سوره احزاب اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرمایند که حضرت محمد صلی‌الله علیه وآله پیامبر امت است و این پیامبر پدر هیچ کدام از مردان نیست به این معنا که هیچ فرزند پسری ندارد چراکه فرزندان پسر او در دوران کودکی فوت شدند.

وی اضافه کرد: بر اساس روایتی پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی علیه‌السلام پدران معنوی امت هستند اما این ارتباط معنوی با ارتباط میان پدر و فرزند متفاوت است.

این استاد حوزه علمیه قم از خاتم‌النبین به‌عنوان نهایت انبیای الهی یاد کرد و افزود: بر اساس آیه 40 سوره احزاب مدعیان رسالت و نبوت مردود و دروغگو هستند؛ بعد از وفات پیامبر اسلام(ص) وحی تشریعی قطع شده و دیگر آیه نازل نشده است اما ارتباط فرشتگان و آسمان‌ها با مردم قطع نشد و به واسطه ائمه اطهار(ع) این ارتباط دنبال شد.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همانند پیامبر اسلام(ص) دارای علم لدنی هستند، تصریح کرد: این ویژگی فقط به مذهب شیعه اختصاص دارد به همین علت است که شیعیان در بسیاری از عرصه‌ها نسبت به پیروان دیگر مذاهب جلوتر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه فرقه‌های بسیاری نسبت به ظهور منجی اعتقاد دارند، عنوان کرد: اکنون شیعه می‌تواند امام زمان(عج) را مخاطب خود قرار دهد؛ چراکه منجی عالم بشریت برای شیعه زنده است و راه ارتباط با ایشان باز است.

وی خاطرنشان کرد: خاتمیت برای وحی و تشریعی است اما این خاتمیت ارتباط با آسمان را محدود نکرده است چراکه ائمه اطهار(ع) این ارتباط را بعد از پیامبر اسلام(ص) دنبال کردند؛ حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز در سه ماه بعد از فوت پدر با جبرئیل ارتباط داشتند و ایشان اخبار مختلف برزخ و آینده را به فرزند پیامبر اسلام(ص) گزارش می‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تفسیر آیه 41 سوره احزاب عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه به مؤمنان دستور می‌دهد که به صورت مستمر به دنبال ذکر و یاد خداوند متعال باشند، فردی که به مسیر خود توجه داشته باشد و از غفلت‌ها پرهیز کند ذاکر است به همین علت معنای ذکر را توجه به خداوند متعال دانسته‌اند که نمود آن در گفتار و رفتار افراد قابل مشاهده خواهد بود.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی از رعایت انصاف و مواسات و برادری کردن در حق یکدیگر به‌عنوان سخت‌ترین وظایف مردم نام برد و تصریح کرد: نمونه‌های بی‌توجهی نسبت به این وظایف در زندگی فعلی مردم جامعه اسلامی به خوبی قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که هیچ کشور اتفاقی رخ نداده و فقط ارتباط ایران با آمریکا کمتر شده است قیمت اجناس در بازار افزایش یافته است که این نشان از بی‌انصافی افراد است؛ بی‌انصافی افراد موج‌گرانی کاذبی در جامعه ایجاد کرده که متاسفانه تجربه دهه‌های اخیر نشان داده این موج می‌ماند و شرایط تغییر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: از طرفی آمریکایی‌ها و غربی‌ها به دنبال تحریم ایران اسلامی هستند و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و آل‌سعود از فرصت‌های مختلف برای تضعیف نظام اسلامی استفاده می‌کنند اما با این وجود تولیدکنندگان داخلی به جای مقابله با خواسته دشمن در حال دعواهای داخلی هستند که این نشان از بی‌تدبیری افراد است.

وی اضافه کرد: اینکه افراد متولی جلوگیری از گرانی در رسانه ملی گلایه‌ می‌کنند تعجب برانگیز است چراکه رئیس قوای مجریه و مقننه و وزیران باید مانع این مشکلات شود و اگر توان جلوگیری از گرانی اجناس توسط کارخانه‌ها و مراکزی که زیر نظر آن‌هاست را ندارند، نباید این مباحث را رسانه‌ای کنند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه ذکر خداوند متعال انسان را به سعادت می‌رساند، گفت: استمرار بر ذکر باید در رفتار و گفتار افراد تجلی داشته باشد، به این معنا که انسان ذاکر با رفتار و گفتار درست بتواند خود را به درگاه الهی نزدیک‌تر کند اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که افراد غافل ذاکر نخواهند بود و برای ذاکر شدن باید توجه لازم را به خداوند متعال داشته باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha