جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی دولابی

حوزه/ کارشناس قرآنی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: مردم ایران زیر پرچم اهل‌بیت(ع) به دنبال حمایت از اولیای الهی هستند و بر اساس فرمایشات رهبری این نظام بدون حمایت مردم جایگاهی ندارند و مسئولان بدون حمایت مردم نمی‌توانند کاری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در تفسیر آیات جز ششم قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه بر اساس آیه 150 سوره مبارکه نسا یکی از عوامل جهنمی شدن افراد برخورد گزینشی با دستورات خداوند متعال است، اظهار کرد: خداوند در این آیه در مورد افرادی سخن به میان آورده که به تصور میانه‌روی خود می‌خواهند میان انبیای الهی تفاوت قائل شوند.

وی با تاکید بر اینکه مؤمن واقعی همه انبیای الهی و دستورات خداوند متعال را می‌پذیرد، اضافه کرد: میان انبیا و دستورات الهی تفاوتی وجود ندارد به همین علت مسلمان نمی‌توانند برابر آنچه خداوند ارائه کرده است تبعیض قائل شوند.

این کارشناس قرآنی خاطرنشان کرد: بر اساس تفسیر آیه 172 سوره نساء، نتیجه سرپیچی از عبادت پروردگار جهنمی شدن است در این آیه تاکید شده که حضرت مسیح از اینکه بنده خداوند متعال بوده تکبر نورزید، این آیه برای اهل کتاب آورده شده است که حضرت عیسی را خداوند خود می‌دانند.

وی یادآور شد: بر اساس روایات دینی، افرادی که از عبادت خداوند متعال تکبر می‌ورزند رستگار نخواهد بود و وارد جهنم می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه بر اساس آیه 12 سوره مبارک مائده حمایت از رهبران الهی از مهم‌ترین عوامل بخشش گناهان و ورود به بهشت برین الهی است، گفت: خداوند متعال در این آیه می‎‌فرمایند که 12 رهبر را برای بنی‌اسرائیل قرار دادیم و به آن‌ها تاکید کردیم که در صورت تبعیت از این رهبران شما را آمرزیده و وارد بهشت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر تبعیت از اولیای الهی موجب بخشش گناهان انسان می‌شود، عنوان کرد: مردم ایران چهل سال است زیر پرچم اهل‌بیت(ع) به دنبال حمایت از اولیای الهی هستند؛ بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی این نظام بدون حمایت مردم جایگاهی ندارند و مسئولان بدون حمایت مردم نمی‌توانند کاری انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بر اساس تفسیر 27 سوره مبارکه مائده قبولی اعمال انسان منوط به داشتن تقواست، عنوان کرد: خداوند متعال در آیات 27 و آیات دیگر این سوره ماجرای دو پسر آدم را بیان می‌کند که قربانی یکی از آن‌ها پذیرفته نشد چراکه قبول شدن اعمال منوط بر داشتن تقواست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی علیه‌السلام اعمال انسان بدون تقوا و اخلاص مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد؛ اگر اعمال انسان کم اما با تقوا باشد بهتر است از اعمال زیاد درستی که همراه آن‌ها تقوا و اخلاص نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه بر اساس آیه 80 سوره مبارکه مائده پذیرفتن ولایت کفار از مهم‌ترین عوامل جهنمی شدن افراد است، گفت: خداوند متعال در این آیه اشاره به برخی از اهل کتاب می‌کند که زیر نظر کفار هستند، این افراد گرفتار خشم الهی می‌شوند و در عذاب جهنم جاودانه خواهند بود.

این کارشناس قرآنی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام اسلام پنج پایه دارد که مهم‌ترین این پایه‌ها ولایت است، یادآور شد: بدترین مرتبه ولایت کفار این است که آنها خط‌مشی ما را تعیین کنند و برای زندگی ما برنامه ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha