جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 451013
۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
ماه مبارک رمضان

حوزه/ مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان  با اشاره به وظیفه سنگین طلاب و روحانیون در ماه مبارک رمضان گفت: طلاب و روحانیون رمضان را ماه تبلیغ و تهذیب بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی در مراسمی که عصر امروز، امروز در حوزه علمیه استان کردستان با حضور معاونین و اساتید حوزوی برگزار گردید، اظهار داشت: رمضان یکی از از عزیزترین ماه ها نزد خداوند است و در این ماه است که توبه توابین به درگاه خداوند بخشیده می شود.

مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: لمس این ماه روحانی و مبارک نعمتی است که خداوند به هر بنده اش عطا نمی کند، پس چه بهتر که بیشترین استفاده را از این خوان الهی ببریم.

 وی با اشاره به اینکه خداوند رحیم و رحمان همیشه خیر و صلاح بندگانش را خواسته است، افزود: خوشا به حال کسانی که در این ماه وابستگی خود به دنیای گذرا را کنار می گذارند و با خدای خود مانوس می شوند.

مسئول نظارت و ارزیابی حوزه علمیه استان کردستان خاطرنشان کرد: انسان در طول سال 11 ماه مشغول خوردن و آشامیدن و... است، لذا این فرصت یک ماهه برای تزکیه نفس باید مغتنم شمرده شود. البته در این میان نکته ای که در این روزها نباید هرگز به دست فراموشی سپرده شود، یاد کردن از فقرا و ایتام است.

دریایی در ادامه سخنان خود گفت: خوش به سعادت جوانان و نوجوانانی که به بهترین نحو ممکن قدر این ماه مبارک را می دانند و از نعمت های آن برخوردار می شوند، زیرا پاک بودن در زمان جوانی و نوجوانی برای فرد مومن و مسلمان بسیار با اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به وظیفه طلاب در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روحانیون و مبلغان دینی در این ماه مبارک وظایف بسیاری دارند و باید به سئوالات متعدد مومنین و نیز شبهاتی که از سوی دشمنان دین خدا طرح می شود پاسخ دهند، لذا طلاب و روحانیون رمضان را ماه تبلیغ و تهذیب بدانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha