جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مسجد کبک، خواستار ممنوعیت سلاح های مرگبار در کانادا شد

حوزه/ رئیس مرکز اسلامی فرهنگی در کبک کانادا که سال گذشته مورد حمله مسلحانه قرار گرفت، روز گذشته با حضور در مقابل کمیته امنیت ملی، خواستار ممنوعیت اسلحه های نیمه اتوماتیک در کانادا شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، رئیس مسجد کبک در کانادا که یک سال پیش مورد حمله مسلحانه قرار گرفت، روز گذشته به اتاوا سفر کرد تا از دولت این کشور خواستار ممنوعیت سلاح های نیمه اتوماتیک و اسلحه های ارتشی در کانادا شود.

بوفلدیا بناب الله رئیس مرکز فرهنگی اسلامی کبک در مقابل کمیته امنیت ملی که در حال بررسی لایحه اصلاح قانون سلاح گرم فدرال هستند، قرار گرفت. دوتن از مجروحان حادثه حمله مسجد کبک در این سفر او را همراهی می کردند. بناب الله طی سخنانی ممنوعیت اسلحه های نیمه اتوماتیک و مرگبار در کانادا و پایان دادن به کشتارهای دسته جمعی از جمله حوادثی چون حمله به نمازگزاران مسجد را خواستار شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از دادگاه الکساندر بیسونت، متهم نژادپرست حمله به مسجد، ویدئوهای مداربسته نشان دادند که فرد مهاجم درحالی که قربانیانش در گوشه ای پناه می گیرند، سلاحش را مجددا بارگیری می کند.

در حادثه کشتار نمازگزاران مسجد کبک، افشاء شد که تیرانداز یک اسلحه کشتار جمعی نیمه اتوماتیک و دو خشاب غیرقانونی به همراه داشته که خوشبختانه هنگام حمله به مسلمانان سلاحش به طور ناگهانی از کار افتاده است. به گفته شاهدان اگر این سلاح سر به زنگاه از کار نمی افتاد، تعداد قربانیان این حادثه چند برابر می شد.

رئیس مرکز اسلامی در سخنانش گفت: این سلاح ها زندگی ها را نابود می کنند. آن ها اسلحه های ارتشی هستند و نباید در جامعه ما و میان مردم در گردش باشند. ما نزدیک بود که عده بیشتری را از دست دهیم و نمی خواهیم که جان شهروندان مان تا این اندازه در خطر باشد.

گفتنی است اخیرا لیبرال های کانادا با پیشنهاد قانون جدید، خواستار محدودسازی اسلحه های نظامی در کانادا هستند؛ این تلاش ها با انتقادات زیادی از جانب مشتاقان به اسلحه روبرو شده است.

روز پنج شنبه کمیته قرار است نظرات اتحادیه کانادایی حقوق اسلحه و انجمن ورزش های تیراندازی کانادا و دیگر گروه ها را نیز بشنود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha