سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن و اهل بیت(ع) جدایی ناپذیرند، چرا که در روایات داریم که همان گونه که قرآن در شب قدر نازل شده، ولایت امیرالمومنین (ع) و اولاد آن حضرت نیز در این شب نازل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از قاریان، حافظان و فعالین قرآنی قزوین گفت: راجع به قرآن هم کلمه برکت به کار رفته و در منابع دینی تاکید شده که قرآن منشا برکات الهی نازل شده وبرکات الهی با قرآن برای انسان ها نازل شده است.

وی افزود: خداوند فرمود قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده است و در منابع دینی آمده است که اگر کسی یک آیه را در ماه رمضان قرائت کند ثواب ختم قرآن را کسب می کند واین مهم نشان دهنده برکات عظیم این ماه است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد:برکات قرآن در ماه رمضان باریدن می گیرد و برکات آیات الهی شامل حال کسانی می شود که برکات قرآن را در این ماه در می یابند وبه آن توجه ویژه دارند.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:ماه رمضان ،ماه برکات قرآنی وماه لیله القدر است وباید تکلیفمان را با لیله القدر روشن کنیم واین شب را معیار برنامه ریزی هایمان برای آینده قرار دهیم تا هدایت الهی پیدا کنیم.

  امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:لیلة القدر در ماهی است که پیغمبر (ص) اصرار داشتند آن ماه خدا وماه برکت معرفی کنند و برکت لیلة القدر در قرآن اینگونه معرفی شده است که برتر و بالاتر از هزار ماه اس واین ماه مبارک با قرآن وتقوا با هم هستند وجزیره ای نمی شود نگاه کرد وباید با هم همراه باشند تا تجلی بخش جلوه حق باشند.

امام جمعه قزوین بیان کرد:خداوند فرموده روز قیامت که می شود آن کسی که به خود ودیگری ستم کرده دستش را از ندامت گاز می گیرد ومی گوید ای کاش من با پیغمبر (ص) همراه می شدم وبا قرآن و قرآنیان رفاقت می کردم واین مهم جایگاه هدایت گری قرآن را نشان می دهد.

وی افزود: در منابع دینی آمده خوشا به حال کسانی که با قرآن انس دارند و آن کسی که خودش به حقانیت قرآن پی برده اند. آیا مثل کسانی است که نابیناست واین مهم نشان می دهد انس با قرآن انسان را به روشنی وبیداری می رساند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن و اهل بیت(ع) جدایی ناپذیرند، چرا که در روایات داریم که همان گونه که قرآن در شب قدر نازل شده، ولایت امیرالمومنین (ع) و اولاد آن حضرت نز در این شب نازل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha