جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل جامعة الزهرا گفت: در راستای تربیت بانوان در زمینه یادگیری علوم اسلامی د رسطوح مختلف تا کنون پذیرای بیش از ۴۵ هزار دانش پژوه علوم دینی از ایران و ۷ هزار دانش پژوه از ۸۳ کشور جهان بوده ایم.

حجت الاسلام هادی اندیشه، مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل جامعة الزهرا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار داشت: بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با تدبیر هوشمندانه و حکم حکیمانه خود، دستور تأسیس مؤسسه جامعة الزهرا را با هدف تربیت بانوانی مهذب، بصیر، اندیشمند و اسلام شناس صادر فرمودند.

وی با بیان اینکه این مؤسسه آرام آرام از یک مدرسه کوچک به یک حوزه عظیم آموزشی تبدیل شد که از خردسالی تا مقاطع تحصیلات عالی را در بر می گیرد، گفت: جامعة الزهرا در راستای تعلیم معارف اسلامی به بانوان، مقاطع تحصیلی حوزوی در سطوح سه گانه(سطح2، سطح3 و سطح4) را راه اندازی کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل جامة الزهرا ادامه داد: اکثر بانوانی که در جامعة الزهرا تحصیل می کنند و فارغ التحصیل می شوند در ابتدا در خانواده خود منشاء برکات هستند و سپس توسط دانشگاه ها، مراکز اموزش عالی  و مؤسسات پژوهشی به خدمت گرفته می شوند و برای جامعه خود و جامعه اسلامی منشاء خیر و برکات فراوان خواهند بود.

وی با بیان اینکه از 83 کشور جهان بانوانی جامعة الزهرا را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند، گفت: این افراد پس از فارغ التحصیلی در منطقه خود بسیار تأثیر گذار خواهند بود و حتی برخی از آن ها مدارس علمیه را تأسیس کرده و گروه های مذهبی را هدایت می کنند و خانم های دیگر را به یادگیری علوم دینی تشویق و ترغیب می نمایند.

حجت الاسلام اندیشه با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار دانش پژوه در این حوزه مشغول تحصیل هستند، افزود: بیش از 58 هزار فارغ التحصیل از ابتدا تا کنون تربیت شده این حوزه علمیه هستند.

وی عنوان کرد: ما با حیطه  بر علوم دینی، دروس و مبانی دینی را آموزش داده و  در مبانی مختلف چون مسائل فقهی، کلام، فلسفه، فقه، علوم قران و حدیث دانش پژوهان و فارغ التحصیلان زبده ای را پروش داده به گونه ای که  برخی به درجه اجتهاد رسیدند و در سطح جامعه ایران و فرا ملی شناخته شده هستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل جامعة الزهرا با بیان آثار فراوانی که جامعة الزهرا دارد، تصریح کرد: برخی از آثار فاخرشامل پایان نامه ها و کتاب هایی که مرتبط با موضوعات قرآنی است برای معرفی و استفاده طلاب و اساتید در غرفه اورده شده است، آثاری چون آیین نقد و انتقاد در قران، فلسفه خلقت شیطان و شبهات پیرامون آن، اشتغال زنان و الگوی اسلامی که از مقالات برگزیده هستند.

وی گفت: انتشارات جامعة الزهرا با یک قدرت و توان مضاعف کار خود را در سه حیطه شروع کرده که عبارت اند از پیش بینی حدود 100 عنوان کتاب در حوزه کودک، در بحث نوجوان کتبی در قالب داستانک و بخشی در خصوص بانوان  متأهل در موضوعات همسر داری، فرزند اوری و اقتصاد خانواده.

جامعة الزهرا یک محیط امن تحصیلی است

حجت الاسلام اندیشه از ارتباط و تعامل جامعة الزهرا با دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزشی خبر داد و افزود: جامعة الزهرا  یک محیط امن تحصیلی است از کودکی تا دکتری و سطوح عالی و خانواده ها می توانند فرزندان دختر خود برای تحصیل به این مرکز بفرستند.

وی ادامه داد : روزانه بیش از هزار کودک که عمدتا کودکان مادرانی هستند که در این حوزه تحصیل می کنند اموزش داده می شوند تا شرایط  و پیشرفت تحصیلی را برای مادران فراهم اورد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل در خصوص برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قران کریم گفت: متأسفانه ما در سه سال گذشته فرصت حضور در نمایشگاه را پیدا نکردیم و بعد از این سال ها که در نمایشگاه شرکت کردیم شاهد تغییرات و رشد زیادی در مؤسسات اموزشی و پژوهشی قرآنی بودیم.

وی با بیان اینکه با همه رشد هایی که درحوزه قرانی داشتیم هنوز جای کار بیشتر وجود دارد، ابراز کرد: تولیدات علمی، کرسی های مشاوره و کارشناسی، کرسی هدایت تحصیلی، میز کارشناسی مسائل فقهی و میز آموزش قران از جمله برنامه های غرفه جامعة الزهرا در این دوره از نمایشگاه قران است.

حجت  الاسلام اندیشه در پایان گفت: حدود هزار مبلغ خانم به اطراف قم در ماه رمضان اعزام نمودیم، چرا که در این ماه خانواده ها یک ارتباط بیشتری با قران پیدا می کنند و یک فرصت تبلیغی بسیار خوبی به شمار می آید.

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha