جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوذری

حوزه/ محمد نوذری گفت: در راستای جمع‌آوری زکات فطریه دستور العملی به فرمانداران ارائه‌شده که در راستای هماهنگی بیشتر با امام‌جمعه هر شهرستان جلساتی تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در نشست شورای زکات استان، اظهار کرد: در راستای جمع‌آوری زکات فطریه، دستور العملی به فرمانداران ارائه‌ شده که در راستای هماهنگی بیشتر با امام‌جمعه هر شهرستان، جلساتی تشکیل دهند.

وی، بابیان اینکه ائمه جمعه، کمیته امداد و بهزیستی، مؤسسات خیریه‌ای که متقاضی جمع‌آوری زکات هستند ملزم به اخذ مجوزهای لازم هستند، یادآور شد: اعضای کارگروه، نماینده ولی‌فقیه، کمیته امداد، بهزیستی، پلیس، فرمانداران هر شهرستان این جلسات را تشکیل داده و دریافت زکات را از طریق این مؤسسات مورد ارزیابی قرار دهند.

نوذری، تصریح کرد: مؤسسات و تشکل‌های مردمی برای صدور مجوز دریافت زکات باید مجوز داشته باشد و گزارش عملکرد سال قبل را مشخص کند و بیلان مالی آن و اثربخشی و عملکرد موسسه بسیار مهم است و گزارش تخلفات نیز نداشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، بابیان اینکه این مجوز صرفاً برای روز عید فطر است، گفت: باید تعداد و محل استقرار صندوق‌های جمع‌آوری زکات مشخص شود، صرفاً باید مؤسسات خیریه زکات را برای معلولان و افراد نیازمند باشد که درخواست باید صرفاً به همان کمیته ارائه شود، نظارت بر بخشنامه به عهده استانداری‌ها و فرمانداری‌هاست.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: در بحث جمع‌آوری زکات بر اساس دستورالعملی که ارائه‌ گردیده باید اقدام شود و این جلسات مرتبط و هماهنگی‌های لازم باید تشکیل شود و مکان و محل استقرار و مجوز مؤسسات خیریه باید مشخص شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha