جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم دومین سالگرد محاصره بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم در قم

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، استبداد ستیزی را فریاد بلند شیخ عیسی قاسم دانست و گفت: فریاد شیخ عیسی قاسم، فریاد حاکمیت ملی، مردم سالاری دینی و حاکمیت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، پیش از ظهر امروز در مراسم دومین سالگرد محاصره بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: این نشست به پاس مجادت های پیشوای آزاده بحرینی و به عنوان اعتراض به دومین سال حصر بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار شده است.

وی در ادامه با تأکید بر این که مسلمان واقعی هیچ گاه عزت را از آفریننده خدا طلب نمی کند، خاطرنشان کرد: کسانی که به طرف وام گرفتن عزت از دول استعماری می روند، غافل از این هستند که عزت آنها جز استعمار و غارت کشورهای اسلامی و کینه توزی آشکار و پنهان نسبت به اسلام نیست.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تأکید بر این که دول استعماری و استکباری هیچگاه نمی توانند ماهیت واقعیتی خود را پنهان و تغییر دهند، اظهار داشت: کشور اسلامی باید حاکمیت مردم سالاری دینی داشته باشد و استبدادستیزی از حاکمیت غیر الهی را بر خود فرض بدانند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: در حکومت اسلامی حاکمان باید ضمن توجه به آراء مردم، نسبت به مؤمنین مشورت را در پیش بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی استبداد ستیزی را فریاد بلند شیخ عیسی قاسم دانست و یادآور شد: فریاد شیخ عیسی قاسم، فریاد حاکمیت ملی، مردم سالاری دینی و حاکمیت الهی است.

وی با تأکید بر این که سخن بنیادین ما شنیده شدن فریاد ظلم ستیزی شیخ عیسی قاسم و تبری از استعمار و سلطه استبداد است، تصریح کرد: تلاش برای حاکمیت الهی و حاکمیت مردم سالاری دینی رسالت همه طبقات مسلمان است؛ اما طلاب و روحانیت همواره در گستره تاریخ، پرچم دار حاکمیت الهی در زمین بوده و هستند.

سخنران این مراسم با اشاره به این که مسیر نهادینه سازی حاکمیت الهی، راهی جز شهادت و مقاومت نیست، اظهار داشت: مسیر مجاهدت و شهادت جزء مولفه های مهم سیره پیامبران الهی و ائمه اطهار(علیهم السلام) است؛ بسیاری از ایشان شهدایی بودند که در عین تأکید بر استقرار حاکمیت الهی و مقابله با ظلم ستیزی به شهادت رسیدند.

وی فرزندان برومند ائمه اطهار(علیهم السلام) و امامزادگان را تلاش گران حاکمیت الهی و مقابله با ظلم و جور دانست و یادآور شد: عالمان بزرگ اسلام دلاوری های زیادی را انجام داده، همواره جهاد و شهادت بر جلوه های دنیا ترجیح دادند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با بیان این که راه عالمان اسلام راه جهاد و شهادت است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با انتخاب مسیر جهاد و شهادت، پرچم حاکمیت الهی در عصر نوین را بر افراشته نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی زهد و تقوا را شاخص ترین ویژگی آیت الله شیخ عیسی قاسم دانست و با بیان این که امام خامنه ای آیت الله شیخ عیسی قاسم را ستاره‌اي در آسمان تشيع دانسته اند، یادآور شد:

وی برخی از مطالبات مردم بحرین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حاکمیت شریعت و قانون الهی، اجرای قانون اساسی مصوب بحرین، تامین حقوق شهروندی تمام مردم بحرین، آزادی زندانیان مظلوم، رفع حصر شیخ عیسی قاسم و درمان این عالم ربانی و نیز لغو حکم ظالمانه رفع تابعیت از شخصیت های بحرینی از جمله شیخ عیسی قاسم از مهمترین مطالبات است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در ادامه به نسب آیت الله شیخ عیسی قاسم و خاندان بحرینی ایشان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: خاندان شیخ عیسی قاسم بالغ بر 400 سال پیش تا کنون در سرزمین بحرین ساکن هستند، در حالی که آل خلیفه با تاریخی کوتاه از نجد به بحرین هجرت نموده اند.

وی افزود: آل خلیفه با توجه به ظلم ها و زیاده خواهی هایی که داشتند، پس از هجرت از نجد و سکونت در قطر، به کویت منتقل شده و از آنجا نیز به همین دلیل اخراج و به بحرین مهاجرت نمودند و به مدعیان حمایت از بحرینی های واقعی تبدیل شدند!.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تأکید بر این که اگر قرار باشد لغو تابعیتی صورت گیرد، این عنوان مستحق خاندان غیر بحرینی آل خلیفه است، تصریح کرد: وابستگی خانوادگی آل خلیفه با خاندان آل سعود کاملا روشن است؛ به گونه ای که فرزندان حاکم بحرین، نوه های پادشاه سعودی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha