سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه متهم شدن مسئولان به ثروت‌زدگی زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: وجود اختلاس‌ها و فسادهای مالی نشان‌دهنده فراموش شدن یاد خداوند متعال است، اکنون وام‌های چند صد میلیونی را با کم‌ترین ضامن پرداخت می‌کنند و نسبت به بیت‌المال توجه لازم را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره)، با اشاره به تفسیر آیه 42 سوره مبارکه احزاب اظهار کرد: هدف بیان اذکار مختلف توجه انسان به خداوند متعال است و ذکر لسانی به صورت ویژه مورد تاکید روایات و احادیث قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اذکار در برخی از زمان‌ها ثواب ویژه‌ای را برای انسان به دنبال خواهند داشت، اضافه کرد: بیان اذکار مختلف در زمان جنگ با دشمن خداوند متعال موجب افزایش قدرت و در نتیجه غلبه یافتن به دشمن می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم از فرارسیدن دومین سال حصر شیخ عیسی قاسم یاد کرد و گفت: جوانان فلسطین، یمن و بحرین با نگاه به آرمان‌های دینی خود مقابل دنیای استکبار و ظالمان ایستاده‌اند و با ایمان به اذکار الهی به حرکت خود ادامه می‌دهند.

وی یکی از مشکلات فعلی جامعه را ضعف در عزم و اراده دانست و تصریح کرد: اگر انسان به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد می‌تواند عزم و اراده خود را تقویت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه شیطان کار خود را از بازار آغاز می‌کند، مطرح کرد: برای برخی از مکان‌ها اذکار خاص درنظر گرفته شده است تا انسان به واسطه این اذکار از یاد خداوند متعال غافل نشود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به اذکار در خلوت انسان، اجر و ثواب متفاوتی را برای او به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: اگر در جمع گروه بی‌حجابی قرار می‌گیریم نباید به بهانه هم‌رنگ جماعت شدن از رعایت حجاب به‌عنوان یک فرمان الهی غافل شویم چراکه اگر فقط یک نفر در یک جمع حجاب را رعایت کند باز هم یاد خداوند متعال در ذهن‌ها زنده می‌شود.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بر لزوم بررسی علل و ریشه‌شناسی دور شدن افراد از نماز تاکید کرد و گفت: ذکر و توجه به خداوند متعال آثار مشخصی را برای جامعه به دنبال دارد؛ خداوند متعال در برخی از موارد به واسطه ائمه اطهار(ع) برخی از اذکار خاص را فقط به فقرا اختصاص داده است.

وی از شیطان به‌عنوان نخستین عامل فراموش شدن خداوند متعال یاد کرد و ادامه داد: اگر شیطان موفق به فراموشی یاد خداوند متعال شود عزم را از بین برده و انسان را به سمت گناه می‌کشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه متهم شدن مسئولان به ثروت‌زدگی زیبنده نظام اسلامی نیست، عنوان کرد: وجود اختلاس‌ها و فسادهای مالی نشان‌دهنده فراموش شدن یاد خداوند متعال است، اکنون وام‌های چند صد میلیونی را با کم‌ترین ضامن پرداخت می‌کنند و نسبت به بیت‌المال توجه لازم را ندارند، عاملان این وام‌ها وجدان ندارند و در روز قیامت جزای اعمال خود را مشاهده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای بدن انسان می‌تواند عامل سعادت و رستگاری انسان شود، مطرح کرد: اگر انسان خود را غرق در ارتباط با انسان‌ها کند، از ارتباط با خداوند متعال غافل می‌شود؛ اشتغال به مردم نباید انسان را از اشتغال به خداوند متعال باز دارد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی یادآور شد: اگر فردی از خداوند متعال برای زندگی خود خرج کند، چندین برابر در دنیا ضرر خواهد کرد، درحالی‌که اگر از زندگی خود برای خداوند متعال خرج کند در دنیا و آخرت رستگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای له‌و و لعب نیز انسان را از یاد خداوند متعال غافل می‌کند، اظهار کرد: اکنون برخی افراد غیرمتخصص برای فرار از مسئولیت‌های دینی در جامعه شبهه‌افکنی می‌کنند و مانع پرداختن به ذکر و یاد خداوند متعال می‌شوند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha