جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم تشیع حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی/عکس: هانیه زارع

حوزه/ مردم دیار آذربایجان امروز به پاس مجاهدت ها و ایثارگری های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی، با شکوه خاصی پیکر مجاهد نستوه را تشییع و با یار دیدین امام(ره) و رهبر معظم انقلاب وداع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز با حضور پرشور مردم روزه دار و ولایی آذربایجان غربی و استان های همجوار، نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق زاده نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان، جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، حضور پررنگ ادیان و مذاهب همچنین مسئولین کشوری، لشکری و جامعه روحانیت، اعم از شیعه و سنی، از میدان ولایت ارومیه تشییع شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آئین تشییع پیکر «مجاهد نستوه» از اقشار مختلف مردم به خاطر حضور پرشور و حداکثری در وداع با ایشان قدردانی کرد و افزود: مردم بزرگ آذربایجان رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارهای این مجاهد خستگی‌ناپذیر را هرگز به فراموشی نمی‌سپارند و همواره از او به نیکی یاد می‌کنند.

                        

وی با بیان اینکه جهاد و ممارست مرحوم حسنی برای ایجاد امنیت و مبارزه با اشرار و ضد انقلاب همواره در ذهن و فکر این مردم قدرشناس خواهد ماند، اذعان داشت: مردم ما به معنای واقعی کلمه، خود را مدیون این شخصیت بزرگ و وارسته می‌دانند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حضور با شکوه این مردم در آئین تشییع پیکر نشانگر قدردانی آنها و به یاد داشتن مجاهدت‌های حجت الاسلام والمسلمین حسنی است و خاطرنشان کرد: خواهران و برادران برای ایشان نماز شب اول قبر و نماز وحشت خوانده و با نثار فاتحه، ذکر صلوات هدیه معنوی تقدیم این قهرمان کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از این سری رویدادها درس عبرت گرفت، بیان داشت: همه ما دیر یا زود دنیا را ترک می‌کنیم، ولی باید با توشه‌ای لبریز از عمل نیکو به دیدار حق رفت.

حجت الاسلام حسنی فریادرس مردم بود

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد فخری از مردم ولایتمدار آذربایجان غربی به خاطر حضور در این مراسم قدردانی کرد و افزود: نام و آوازه ایشان برای همیشه در تاریخ انقلاب ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه ایشان همواره عاشق آحاد مردم بوده و در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه نیز همواره این مسئله را بیان می‌کرد و از مسئولان می‌خواست برای رفع مشکلات اقشار مختلف مردم در جامعه گام‌های اساسی‌تر بردارند، اظهار داشت: مرحوم حسنی به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز عشق می‌ورزید و پا در رکاب‌شان بود.

وی به متن وصیت‌نامه مرحوم حسنی مبنی بر دفن پیکر در مصلای امام خمینی اشاره کرد و افزود: در این رابطه جلسه‌ای دیروز با مسئولان گذاشته شد و با هماهنگی و موافقت خانواده ایشان، مقرر شد که پیکر ایشان از شهدا جدا نشده و در قطعه شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شود.

حجت الاسلام فخری بیان داشت: براساس وصیت نامه ایشان، آیت‌الله مجد که یک شخصیت علمی نیز هست نماز میت را بر ایشان قرائت کرد.

گفتنی است، پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی پس از اقامه نماز توسط  آیت الله مجد در قطعه شهدا در جوار یادمان شهید باکری به خاک سپرده شد.

همچنین، مراسم ختم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی عصر امروز در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

انتهای پیام

                        

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha