جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 451160
۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
ماه رمضان

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: ماه رمضان، فرصتی مغتنم برای زدودن زنگار خطاهای انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان، فرصتی مغتنم برای زدودن زنگار خطاهای انسان است.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در رمضان بندگان خداوند مهمانان پروردگار منان هستند، لذا این فرصت برای توبه و دوری جستن از گناهان را نباید از دست داد.

این استاد حوزوی ادامه داد: رمضان، ماه معنویت و نزدیکی به خداوند منان است، در این ماه قرآن در شب های قدر بر رسول اکرم (ص) نازل گردید، لذا اهمیت رمضان در بین امت اسلام بسیار والاست.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید قدر این ماه را به خوبی بدانند، گفت: رمضان؛ فرصتی برای بیدار شدن وجدان انسانهاست. در این ماه باید خود را از زندگی مادی که متاسفانه بیشتر ما به آن وابسته شده ایم، دوری کنیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در ماه رمضان که همگی ما مهمان سفره الهی هستیم باید واقف باشیم که این فرصت را خداوند برای بازگشت انسانها قرار داده است.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: ماه رمضان به سرعت می گذرد، پس چه بهتر که از لحظه لحظه این ماه بهره ببریم و بر معنویات و توشه آخرتمان بیفزاییم.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی دیگر از فرصت های این ماه مبارک، وجود شب های مقدس قدر است، در این شبها قرآن از سوی جبرئیل بر رسول خدا (ص) نازل شد و عملا دین اسلام پا به عرصه جهان بشریت گذاشت.

وی تاکید کرد: تا چشم بر هم بزنیم این ماه مبارک گذشته است، لذا بهتر است که قدر رمضان را به خوبی بدانیم و خود را از خواب غفلت بیدار سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha