شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ |۱۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 30, 2024
آزادسازی خرمشهر

حوزه/ به دشمنان اعلام می کنیم اگر در سال های جنگ با دستان خالی توانستیم از مرزهای کشور حراست کنیم، امروز به لطف ارتش و سپاه قوی و مقتدر و موشک هایمان، حراست به مراتب آسان تر خواهد بود و اگر همچون گذشته و حال حاضر اتحاد و وحدت ادامه داشته باشد، هیچ قدرتی در دنیا به خیال حمله به ایران نخواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان امروز در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در ستاد فرماندهی سپاه استان، گفت: حماسه فتح خرمشهر نقطه آغازی بر پیروزی رزمندگان اسلام و نقطه اساسی در شکست دشمن بعثی بود.

وی اظهار کرد: در واقع پیروزی در خرمشهر درس هایی را به آموخت که می شود در هر حال مقابل دشمن ایستاد؛ پیروی در عملیات بیت المقدس برای دشمنان قابل پیش بینی نبود و آنها تصور نمی کردند قادر باشیم خرمشهر را آزاد کنیم، لذا این پیروزی پایانی بر افکار باطل صدام جنایتکار بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام افزود: در واقع آرمان های بلند امام خمینی(ره) در این عملیات تحقق پیدا کرد، در حالی که ما در آن زمان کاملا در محاصره بودیم و نه خبری از مستشاران نظامی بود و نه کمک بیرونی.

حسینی ادامه داد: در واقع فتح خرمشهر موازنه جنگ را در زمین، دریا و هوا به نفع ایران تغییر داد و باعث شد تا عراق در دیگر مرزهای ما عقب نشینیهم بکند.

وی بیان کرد: شعار "نیروی واحد"، "وحدت واحد" باعث شد تا رزمندگان بر دشمن بعثی پیروز شوند و ما امروز این حماسه غرورآفرین را گرامی بداریم.

عوامل پیروزی در بیت المقدس

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: دشمن به خیال خود در سال 59 ایران اسلامی را غافلگیر کرده بود، اگر چه به شکل ظاهری این گونه تصور می شد، اما در نهایت ماجرا به گونه دیگری رقم خورد.

وی اظهار کرد: در آن سال ها هنوز انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و بسیاری از آمادگی های امروز در اختیار ما نبود، سپاه با وجود تشکیل، هنوز قدرتمند نشده بود و ارتش هم در مرحله بازسازی قرار داشت، لذا شرایط از نظر نظامی برای حمله به ایران اسلامی کاملا مهیا بود.

استاندار ایلام افزود: دشمن درصدد آن بود تا در جریان این حملات به اهدافی از جمله ساقط شدن نظام و تجریه کشور دست پیدا کند و در این راستا حتی حدود 50 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از رژیم بعثی عراق حمایت می کردند.

سلیمانی ادامه داد: عوامل مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات بزرگ نقش داشت که از مهمترین آنها می توان به انسجام نیروهای نظامی و مردمی و نیز اطاعت از رهبری اشاره کرد.

استاندار ایلام بیان کرد: ما به دشمنان اعلام می کنیم که اگر در سال های جنگ با دستان خالی توانستیم از مرزهای کشور حراست کنیم، امروز به لطف ارتش و سپاه قوی و مقتدر و موشک ها حراست به مراتب آسان تر خواهد بود و اگر همچون گذشته و حال حاضر اتحاد و وحدت ادامه داشته باشد، هیچ قدرتی در دنیا به خیال حمله به ایران نخواهد افتاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha