پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی گفت: اگر امروز نیرو‌های حشد‌الشعبی در عراق، حزب ‌الله در لبنان، فاطمیون در سوریه و انصار‌الله در یمن توانسته ‌اند معادلات را تغییر دهند و پیروز میدان تکفیر و متجاوزین باشند، الگوی خود را بسیج مستضعفین قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم صبحگاه مشترک یگان ‌های نمونه نظامی و انتظامی تبریز به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، سوم خردادماه را یادآور حماسه جاودانه دانست و خاطرنشان کرد: این روز یادآور آزادی خرمشهر و بیرون کردن متجاوزان رژیم بعث عراق از این شهر حماسه آفرین و ایستادگی یک ملت قهرمان با سلطه ‌گران است که با فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت به نتیجه رسید.

امام جمعه تبریز، با اشاره به جمله تاریخی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: امام خمینی(ره) در پایان جنگ این نکته را متذکر شدند بسیجیان جهان اسلام باید به فکر ایجاد حکومت اسلامی باشند و این شدنی است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل ‌هاشم با اشاره به نقش نیرو‌های مسلح در آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: فداکاری ‌ها و مجاهدت ‌های نیرو‌های مسلح اعم از سپاه و بسیج قهرمان و همچنین رشادت‌ های ارتش جمهوری اسلامی و از جان‌ گذشتگی‌های جهاد سازندگی موجب آزادسازی خرمشهر شد.

وی تاکید کرد: مدیریت جهادی و صحیح در هشت سال جنگ تحمیلی و مقاومت در برابر استکبار با حمایت نیروهای مردمی و رهبری یک مرجع عالیقدر نشان داد که می‌ توان اسلام را فاتح و حاکم جهان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان گفت: گروه‌های حزب ‌الله با بهره‌ گیری از فرهنگ مقاومت اسلامی در ایران و با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر، افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکستند و به این مرحله از تاریخ رسیدند.

وی ادامه داد: امروز محور مقاومت اسلامی، مناسبات و طراحی‌ های سلطه ‌گران استکباری و اذناب آنان را برهم زده است.

رئیس سابق سازمان عقدیتی و سیاسی ارتش، با بیان اینکه امروز بسیجیان جهان اسلام بازیگر این صحنه‌ هستند، عنوان کرد: جوانان متعهد، مجاهد و شهادت‌ طلب در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، پاکستان، افغانستان و یمن با الگوگیری از این یادگار ارزشمند امام راحل و با کمترین امکانات،با ایمان راسخ به میدان آمده و ابتکار عمل را به دست گرفته ‌اند.

وی افزود: اگر امروز نیرو‌های حشد‌الشعبی در عراق، حزب‌ الله در لبنان، فاطمیون در سوریه و انصار‌الله در یمن توانسته‌ اند معادلات را تغییر دهند و پیروز میدان تکفیر و متجاوزین باشند، الگوی خود را بسیج مستضعفین قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به سخنان مهم روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، اظهار داشت: رهبر انقلاب در خصوص مواجهه با دشمنان انقلاب و اسلام به نکته بسیار مهمی اشاره کردند و آن این است که هر جا ما در برابر دشمنان کُند برخورد کردیم، رفتار آنان تندتر شد و این حرف نشان می ‌دهد که ما باید در برابر دشمنان به نوعی بایستیم که آنان را عقب برانیم.

وی با بیان شروط رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه اجرای برجام توسط ایران، ادامه داد: یکی از شروط مقام معظم رهبری این بود که اروپائیان باید متعهد شوند که در برابر موضوعات داخلی ایران خصوصا صنعت دفاعی و موشکی هیچ دخالت و اظهار نظری نکنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز رمز پیروزی رزمندگان و نیرو‌های مسلح ما مقاومت در برابر دشمنان است، همان ‌گونه که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مانند کوه در برابر دشمنان ایستادند، امروز نیز باید این روحیه باقی بماند و اگر این شد یقین بدانید که پیروزی از آن ما است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha