پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: علامت عقل و زکات آن، این است که انسان های نادان را تحمل کنیم، عقل، انسان را رازدار می کند، انسان عاقل هیچ وقت به بن بست نمی خورد و از چیزی نمی ترسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد پیش از ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به این که ذکر صلوات در همه ایام جزو بهترین ذکرها است، اظهار داشت: ذکر صلوات در ایام ماه مبارک رمضان و به‌ویژه روزهای پنج‌شنبه و جمعه بسیار سفارش شده است.

وی صفات مؤمن را موردتوجه قرارداد و افزود: رازدار بودن یکی از ویژگی‌های مهم مؤمن است، یعنی مؤمن از ظرفیت وجودی بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه باید درصدد افزایش ظرفیت‌های درونی باشیم، تصریح کرد: بهترین انسان‌ها، افرادی هستند که ظرف وجودی آنان بزرگ است.

وی عقل را ریشه همه خوبی‌ها دانست و عنوان کرد: نعمتی بالاتر از عقل وجود ندارد به همین دلیل باید از آن درراه منفعت آمیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد به معیار شناسایی انسان اشاره و خاطرنشان کرد: همه جلوه‌ها و نورهای خداوند روشن و خوب است اما از همه آنان بهتر حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله) است، شرافت و برتری انسان به این نیست که خوبی و بدی را تشخیص دهد درواقع به این است که از میان همه خوبی‌ها بهترین آن را انتخاب کند.

وی عقل را ریشه، اصل و نور دانست و ادامه داد: این عقل است که پیامبر(ص)، خداوند و دین را می‌پذیرد یعنی عقل حجت درونی انسان است که ریشه تمام خوبی‌ها به شمار می‌رود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) به آثار عقل اشاره و تأکید کرد: آثار عقل این است که انسان را به بندگی خداوند و بهشت برساند.

وی تصریح کرد: امام صادق علیه‌السلام پیرامون عظمت پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید خداوند سهم پیامبر(ص) را از عقلی که ریشه تمام خوبی‌هاست، 99 درصد قرار داده است و یک‌صدم مابقی را بین همه خلق‌الله تقسیم کرده است و به دلیل اینکه امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) نیز جز نفس پیامبر گرامی اسلامی(ص) به شمار می‌روند، جزو 99 درصد قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: علامت عقل و زکات آن این است که انسان‌های نادان را تحمل‌کنیم، عقل انسان را رازدار می‌کند، انسان عاقل هیچ‌وقت به بن‌بست نمی‌خورد و از چیزی نمی‌ترسد.

وی خاطرنشان کرد: علامت عقل مدارا کردن با انسان جاهل است، رمضان ماهی است که باید عقل و فهم خود را بالا ببرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha