چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نجمی پور - امام جمعه سرایان

حوزه/حجت الاسلام نجمی پور اظهار کرد: اشغال خرمشهر بزرگترین پیروزی برای عراق محسوب می‌شد و صدام با غرور گفته بود، که اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند، کلید بصره را به آنان تحویل می‌دهیم.

حجت الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سرایان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به این که فتح خرمشهر، فتح ارزش ها بود، گفت: دفاع مقدس و بحث سوم خردادماه بخش مهمی از تاریخ انقلاب است، که همواره باید توجه ویژه ای به آن شود.

حجت الاسلام احمد نجمی پور با بیان اینکه جنگ تحمیلی حماسه استثنایی در تاریخ جنگ های جهان است، افزود: در این جنگ دو ابر قدرت شرق و غرب در برابر هم با ایران مبارزه کردند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق آزاد سازی خرمشهر بود، که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خردادماه انجام شد

فتح خرمشهر، کلید بصره را به ایران تحویل داد

امام جمعه سرایان تصریح کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات کمتر از 48 ساعت در ماه رجب و با رمز یا علی ابن ابی طالب پیروز شدند، که خود نشان دهنده اوج اقتدار رزمندگان بود.

حجت الاسلام نجمی پور اضافه کرد: دانشجویانی مانند حسین حسنی سعدی و تعدادی از نیروهای سپاه خرمشهر به همراه محمد جهان‌آرا از جمله افرادی هستند، که در برابر چند لشکر عراقی ایستادگی بی نظیری داشتند، که باید این از خودگذشتگی را قدر دانست.

وی یادآور شد: اشغال خرمشهر بزرگترین پیروزی برای عراق محسوب می‌شد و صدام با غرور گفته بود، که اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند، کلید بصره را به آنان تحویل می‌دهیم.

وضعیت بد نظامی ایران، عراق را بر آن داشت، که خرمشهر را سه روزه فتح کند

امام جمعه سرایان اظهار کرد: شرایط نظامی ما در زمان صدام مطلوب نبود، چراکه بعضی ز افراد سر سپرده شاهنشاهی بوده و نوکرانی و خدمت به شاه می کردند.

حجت الاسلام نجمی پور افزود: ریشه جنگ عراق با ایران در واقع خود انقلاب اسلامی بود و مشاجرات تاریخی در این خصوص سبب تشدید جنگ ها می شد.

فتح خرمشهر قلب مقاومت در روزهای انقلاب بود

امام جمعه سرایان گفت: در راستای فتح خرمشهر رزمندگان اسلام، دانشجویان، فرماندهان سپاه و ارتش در کنار هم در راستای احیای ارزش های دینی از خود گذشتگی کرده و جان ها را فدای اسلام کردند.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه فتح خرمشهر سرشکستگی صدام را در پی داشت، افزود: صدام و نظامیان بعثی، با غرور و تلاش خود در راستای حفظ اشغال خرمشهر آن را به دژ نفوذ ناپذیری برای خود تبدیل کرده بودند.

وی یادآور شد: فتح خرمشهر قلب مقاومت در روزهای انقلاب بود، چرا که رزمندگان اسلام با ایثار، جاودانگی و ایستادگی در مقابل دشمن، به این فتح دست یافتند.

5400 کیلومتر مربع از خاک ایران آزاد شد

امام جمعه سرایان تصریح کرد: مهم این نیست که کجا سقوط کند، مهم این است که ایمان سقوط نکند و این مورد را ما در فتح خرمشهر به وضوح دیدیم.

حجت الاسلام نجمی پور نقش امام خمینی(ره) را در فتح خرمشهر بسیار پررنگ برشمرد و افزود: به گفته رهبرکبیر انقلاب "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، چرا که اعتقاد امام خمینی(ره) بر این مورد بود که رزمندگان کارشان را در راستای رضایت خداوند انجام دادند.

وی اضافه کرد: فتح خرمشهر از مهم ترین عملیات بیت المقدس بود، که در آن 5400 کیلومتر مربع از خاک ایران آزاد شد.

فتح خرمشهر تنها با توکل بر خدا میسر بود

امام جمعه سرایان افزود: در اطراف خرمشهر و مناطق اشغالی آن، موانع طبیعی مانند رودخانه کرخه نور، کارون در شرق، رودخانه اروندرود و آب های هورالهویزه در غرب وجود داشتند، که منطقه را از هر نظر برای نفوذ ناپذیری بعثی ها آماده کرده بود.

حجت الاسلام نجمی پور خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر با این شرایط سخت تنها با توکل خالص بر خداوند و مقاومت رزمندگان اسلام میسر بود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر معادلات دشمن را برهم زد، افزود: در هر حرکتی ایستادگی در برابر دشمن ما را به نتیجه می رساند.

صهیونیست ها با ادعای عمران و آبادانی مناطق، خسارات زیادی  به ملت ها زدند

امام جمعه سرایان با اشاره به روز قدس، اظهار کرد: هر قدمی که به منظور ترویج بی دینی انجام می شود، دست صهیونیست و یهودیت در کار است.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه صهیونیست ها با ادعای عمران و آبادانی مناطق و آزادی و حقوق بشر، خسارت های زیادی را به خود و ملت ها وارد کرده اند.

وی یاداور شد: اگر فلسطین با این تفکر درصدد دستیابی به فلسطین است، پس شاید فردا هم ادعا کند ایران مال ماست.

امام جمعه سرایان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبتنی بر اینکه اسرائیل غده سرطان است، گفت: این رژیم وحشی باید از صفحه روزگار محو شود همانطور که امام خمینی(ره) پیش بینی کرده، که این رژیم از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام نجمی پور یادآور شد: پیغمبر را یهودی ها کشتند و با پرتاب سنگ به ایشان جنایت می کردند و امروز نیز همین یهودی ها جنایاتی را در خصوص فلسطین انجام می دهند.

وی در پایان از مردم و مسئولان کشور خواست تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند تا پاسخی به جنایات صهیونیست باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha