جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه ملت ایران در آزمون‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله هشت سال دفاع مقدس و مقابله با دشمنان سربلند و پیروز بوده‌اند، گفت: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی خداوند متعال چندین برابر تلاش ملت ایران برای آن‌ها پاداش و اجر درنظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در بیان نکات تفسیری جزء هشتم قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه حجت خداوند بر انسان‌ها به دو حجت ظاهری و باطنی تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد:‌ حجت ظاهری پیامبر، انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) هستند و حجت باطنی پروردگار عقل انسان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیه 160 سوره مبارکه انعام، حساب و کتاب روز قیامت جلوه‌ایی از مهربانی پروردگار است، تصریح کرد: خداوند متعال به‌شیوه‌ای در روز قیامت با انسان حساب و کتاب می‌کند که انسان به بهشت نزدیک شود؛ نیت خیر ثبت می‌شود اما نیت کار زشت به ثبت نمی‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بر اساس آیه 160 سوره مبارکه انعام حسنات 10 برابر محاسبه می‌شود و در برخی از موارد خداوند متعال برای حسنات تا 700 برابر پاداش درنظر می‌گیرد اما وای بر افرادی که کارهای بد آن‌ها در روز قیامت بر حسنات آن‌ها غلبه کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در آزمون‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله هشت سال دفاع مقدس و مقابله با دشمنان سربلند و پیروز بوده‌اند، مطرح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی خداوند متعال چندین برابر تلاش ملت ایران برای آن‌ها پاداش و اجر درنظر گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: بر اساس آیات هشتم و نهم اعراف سنجش اعمال انسان در روز قیامت بر معیار حق انجام می‌شود، بر اساس این آیات ملاک و معیار قیامت حق خواهد بود و اعمال انسان با حق مقایسه می‌شود به همین علت هر چه اعمال انسان به حق نزدیک‌تر باشد بیشتر مورد قبول واقع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آیه 38 سوره مبارکه اعراف به مقایسه جمع بهشتیان با دوزخیان پرداخته شده است، گفت: خداوند متعال در این آیه وضعیت جهنمی‌ها را ترسیم می‌کند، جهنمیان همان‌طور که در دنیا درگیر کینه‌توزی و دشمنی بودند در آخرت نیز گرفتار این مشکلات خواهند بود.

این کارشناس قرآنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: آیات 46 و 47 سوره اعراف در مورد مردانی است که میان بهشتی‌ها و جهنمی‌ها قرار می‌گیرند و به بهشتیان درود و به جهنمی‌ها لعنت می‌فرستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha