جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اکبری معلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی از مهترین غرفه های بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن است.

علی اکبری معلم عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که به تبیین و گسترش باور، بینش و ارزش های اسلامی و انقلابی و نیز تعمیق و توسعه دانش و معرفت اسلامی می پردازد.

وی با بیان اینکه تأمین پشتوانه های علمی برای نظام بخشی و کارآمدسازی حکومت دینی و انقلاب اسلامی یکی از اهداف پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است، گفت: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن یکی از مهم ترین پژوهشکده های این پژوهشگاه است.

معاون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن یکی از بزرگ ترین  مراکز قرآن پژوهی کشور است که  مدیریت و پیشبرد روش های قرآن پژوهی، پژوهش های مسئله محور و مطابق نیاز جامعه معاصر، توسعه فرهنگ قرآن بنیان، توسعه علوم و معارف قرآنی بر پایه آموزه های اهل بیت(ع) و بررسی و نقد شبهات در حوزه علوم و معارف قرآن از برخی اهداف آن است.

وی افزود: در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گروه های تفسیر، علوم قرانی، مطالعات تطبیقی، دائرة المعارف های قرانی، فرهنگ نامه های قرآنی، پژوهش، فناوری و فراوری اطلاعات و نیز کتابخانه تخصصی علوم و معارف قرآن فعال هستند.

 اکبری معلم با اشاره به پایگاه های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن چون پایگاه تخصصی ترجمه قرآن شامل 11 ترجمه به زبان های فارسی و 3 ترجمه به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسه، پایگاه معارف، شامل بخش های بانک مقالات قرانی و پایگاه دانشنامه موضوعی قرآن حاوی مقالات قرآنی به زبان فارسی و عربی، عنوان کرد: تفسیر راهنما، فرهنگ قرآن، دایرة المعارف قرآن، فرهنگ موضوعی تفاسیر از آثار برگزیده این پژوهشکده است.

وی ادامه داد: این پژوهشکده حضور فعال در نمایشگاه ها دارد و محصولات قرانی و دستاورد های دیجیتالی و مکتوب خود را در ان عرضه می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه برخی از آثار پژوهشگاه در بیست و ششمین  نمایشگاه قرآن رونمایی خواهد شد، گفت: دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان کار جدیدی است که صورت گرفته و جلد 2 تا 5 ان در حال آماده شدن برای انتشار است.

وی افزود: یکی از مهترین بخش های حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قر آن کریم از افتخارات دفتر تبلیغات حوزه و دستاورد های آن در جهان اسلام شناخته شده است.

 اکبری معلم گفت: پیشنهاد من به نهاد ها و مؤسسات این است که افرادی را برای غرفه داری در نمایشگاه انتخاب کنند که با دانش و صبر و حوصله پاسخگوی بازدید کننگان باشند تا خروجی بهتری بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha