پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب

حوزه/ مراسم رونمایی از کتاب «بدرودِ بهار» با حضور قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی(ره) در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، مراسم رونمایی از کتاب «بدرودِ بهار» در بخش حوزوی این نمایشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی خمینی(ره) و حجت الاسلام عباس گرایی پدیده آورنده کتاب به ایراد سخن پرداختند.

این کتاب تقرير سخنراني‌هاي آیت الله مصباح ‌يزدي در شرح دعاي چهل و پنجم صحيفه سجاديه است که توسط حجت الاسلام عباس گرایی گردآوری شد.

کتاب «بدرود بهار» دارای سه بخش «ثنای خداوند متعال»، «وداع با ماه مبارک رمضان» و «تمناهای امام سجاد از خداوند متعال» است.

بخش اول دارای یازده فصل است که برخی از عناوین آن شامل قضا و قدر در نظام احسن، شکرگزاري بنده و شکرگزاري خداوند، رنج‌هاي ظاهري، رحمت‌هاي باطني، راه يافتن به بارگاه رحمت الهي از دروازه‌ توبه، پرسودترين معامله، و دعوت‌هاي الهي اسباب سعادت است.

جايگاه و چرايي وداع با ماه مبارک رمضان، انعکاس دلبستگي‌ها در آينة ماه مبارک رمضان، لطايفي دربارة شب قدر، علم امام معصوم(ع) شش فصل تشکیل دهنده بخش دوم است.

بخش سوم نیز فصل های مختلفی را در برگرفته که ولايت خدا بر اهل ماه مبارک رمضان، آداب بندگي، نعمت‌هايي که مي‌توانند نقمت شوند، توبة نصوح، لطايفي دربارة صلوات، و فلسفة ذکر شريف صلوات از جمله آن ها است.

گفتنی است؛ کتاب «بدرود بهار» در 476 صفحه و شمارگان هزار عدد به همت انتشار مؤسسه آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) تهیه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha