جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی کاشی

حوزه/ مرکز تخصصی تفسیر قرآن حوزه علمیه اقدام به راه اندازی کانال های قرانی در پیام رسان های داخلی نموده است.

حجت الاسلام علی کاشی، مسؤل بخش فضای مجازی مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در نمایشگاه بین المللی قرآن، اظهار داشت: با  توجه به گسترش فضای مجازی در جامعه، مرکز آموزش تخصصی تفسیر امسال با موضوع فضای مجازی در نمایشگاه قرآن شرکت کرده است.  

وی با بیان اینکه فعالیت مرکز تخصصی تفسیر بیشتر تربیت مفسر است، گفت: مرکز در راستای گسترش مباحث قرانی میان مردم با موضوع فضای مجازی در نمایشگاه شرکت کرده و به معرفی کانال های قرانی مرکز اقدام نموده است.

مسؤل بخش فضای مجازی مرکز تخصصی تفسیر حوزه، افزود: معرفی و عضویت در 4 کانال قرآنی از مهم ترین فعالیت هایی است که مرکز تخصصی تفسیر در ببست و ششمین دوره نمایشگاه بین الملی قران انجام می دهد.

وی ادامه داد: نخستین کانالی که به بازدید کنندگان معرفی می شود کانال «پرسمان نور» است که شامل سؤال و جواب های قرآنی است و تلاش شده پاسخ هایی که ارائه می شود کوتاه و موضوعاتی که مطرح می شود به روز باشد.

حجت الاسلام کاشی با بیان اینکه موضوعات مختلف و روز کشور را رصد می کنیم، افزود: در کانال «پرسمان نور» سؤال هایی که طرح می شود با  قرآن و روایات پاسخ داده می شوند.

وی به معرفی کانال «آیه نما» پرداخت و گفت: در این کانال به مسائل روز و مبتلا به جامعه به صورت عکس و نوشته ناب و زیبای قرآنی پرداخته می شود و برخی پیام ها نیز به زبان انگیلیسی و اسپانیایی منتشر می شوند.

مسؤل بخش فضای مجازی مرکز تخصصی تفسیر حوزه ادامه داد: کانال «واژه های نور» کانالی آموزشی است و کلمه به کلمه آیات قرآن را از ابتدای قرآن توضیح می دهد و ترجمه دقیق آن را نیز بیان می کند  و این توضیحات و تکرار ها موجب یادگیری و تثبیت مطالب خواهد شد.

وی در خصوص معرفی کانال «عطر ملکوت»، عنوان کرد: درکانال عطر ملکوت آیات قرآن بر اساس واژه هایی که در کانال واژه های نور تولید شده است ترجمه می شود و ترجمه ای که در این کانال قرارمی گیرد ترجمه ای است توضیحی و مبانی اهل بیت(ع) نیز در آن لحاظ می شود.

حجت الاسلام کاشی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال از نظرمحتوایی نسبت به سال های دیگر غنی  تر است، افزود: فعالیت ما در زمینه فضای مجازی در نمایشگاه شیوه ای جدید در آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن است و توانسته ایم از فضای مجازی به عنوان آموزش مجازی استفاده کنیم.

وی توضیح داد: کانال های ما در 5 پیام رسان داخلی «گپ»، «آی گپ»، «سروش»، «ایتا» و «بله» قابل دریافت است.

مسؤل بخش فضای مجازی مرکز تخصصی تفسیر حوزه همچنین گفت:  در کانال های ما از اقشار مختلف جامعه درهمه سطوح سنی حضور دارند لذا به دلیل گستردگی مخاطبان مطالب را به گونه ای طرح می کنیم که برای همه افراد قابل درک و فهم باشد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha