جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ تجلیل از خانواده های شهدای مدافع  حرم در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ مراسم بزرگداشت مقام شهدای جاویدالاثر از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مسئولان حرم مطهر و مردم شهیدپرور قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام حسین زاده در مراسم  بزرگداشت و یادبود شهدای جاویدالاثر،‌آثار و روح عزتمند شهدا را حاضر دانست و اظهار داشت: روح شهدا همیشه در جامعه اسلامی زمینه احیاگر امر الهی بوده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با طرح این سؤال که چرا شهید بزرگ و عزتمند است، گفت: امام علی (ع) پس از جنگ احد با حسرت به ياران به شهادت رسیده‌اش نگاه مي‌كرد و تأسف مي‌خوردند كه چرا شهادت نصيب او نشده است. حضرت محمد صلی الله علیه و آله به او فرمودند: «علي جان! تو در آينده به شهادت خواهي رسيد.»

محقق و پژوهشگر حوزه به شاخصه‌های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: نیت پاک و خالص اولین شاخصه شهید است؛ این در حالی است که روایات ثقلین نیز نیت پاک و خالص را اساس احیاء امر الهی و صیانت از کیان دین عنوان کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسین زاده روح عزتمند را از دیگر شاخصه‌های شهید عنوان کرد و تصریح داشت: معرفت و محبت از ویژگی‌هایی است که بین همه شهدا به‌عنوان شاخصه شناخته‌شده است این در حالی است که شهدای جاویدالاثر در این راه پاک با تأسی از ساحت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با جان و روح خود به جامعه خدمت کرده‌اند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha