شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رحلت حضرت خدیجه

حوزه/نویسنده و محقق حوزوی گفت: یکی از راه های مهمی که می تواند مردم را با شخصیت و خدمات ماندگار حضرت خدیجه کبری(س) آشنا کند، استفاده از قالب شعر و داستان است.

حجت الاسلام علی آرمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن دهم ماه رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: متاسفانه ما در خصوص بیشتر ائمه اطهار(ع) آن طور که باید و شاید از ظرفیت هایی چون شعر و داستان و فیلم و مستند برای معرفی شخصیت آن ها در جامعه استفاده نکرده ایم، ضمن آن که به خصوص در رابطه با چهره هایی چون حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب(ع) این مساله مشهودتر است.

وی افزود: اگر کارهایی هم در این خصوص انجام شده ، بیشتر کارهای علمی و پژوهشی بوده است.

این داستان نویس و رمان نویس حوزوی همچنین بیان داشت: این مساله می طلبد که روحانیون فاضل و اهل قم و به طور کلی قشر مذهبی و دغدغه مند در این عرصه ها ورود کرده و کارهای خوبی که شروع شده را با قوت ادامه دهند تا بلکه به این وسیله یک مقدار بتوانیم حق مطلب را در این باره ادا کنیم.

وی گفت: البته در زمینه شعر نسبت به داستان و رمان وضعیت بهتر است چرا که در خصوص داستان و رمان به هر حال محدودیت هایی وجود دارد، ضمن آن که اساساً رمان در کشور ما نسبتاً مقوله جدیدی است که در حوزه های علمیه نیز چندان به آن توجهی نشده است.

حجت الاسلام آرمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حال و هوای معنوی و خاص ماه مبارک رمضان ابراز داشت: فضای معنوی خاص ماه رمضان به عنوان بهار قرآن و مناجات باعث شده که مردم و نسل جوان گرایش بیشتری به مباحث دینی و معنوی داشته باشند اما هنر آن است که این حال و هوا در دیگر ایام سال نیز حفظ شود.

وی افزود: ما باید با توکل بر خدا و استعانت از حضرات معصومین(ع) در درجه نخست، قدرت تقوا را در خود افزایش دهیم و در پناه قرآن و اهل بیت(ع) هر چه بیشتر سبک زندگی مان را قرآنی و اهل بیتی کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha