سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ چهلمین همایش ائمه جماعات قم

حوزه/معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید استان قم در انجام فعالیت‌های فرهنگی و ساماندهی ۱۷ ارگان در کشور الگو قرارگرفته و برای تحقق این امر جلسات زیادی بین این نهادها برگزارشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی شامگاه پنجشنبه در همایش ائمه جماعات استان قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین خداترسی را یکی از ویژگی‌های لازم برای امام جماعت دانست و اظهارداشت: نهادهای مرتبط با مساجد استان باید به هماهنگی لازم رسیده و برای انجام فعالیت‌های مختلف ساماندهی شوند.

وی به 17 نهاد مرتبط با مساجد اشاره کرد و افزود:در حال حاضر 1200 مسجد در استان قم وجود دارد که در 200 مسجد جلسات تفسیر قرآن برپا بوده و باید جلساتی نیز برای تفسیر سخنان رهبری نیز گذاشته شود و مساجد به جایگاهی که  در دوران پیامبر(ص) که مرکز همه فعالیت‌های اجتماع و حل مشکلات مردم بود، بازگردد.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی ائمه جماعات را دعوت به بیان مشکلات کم‌آبی استان در مساجد کرد و افزود: باید مردم را با مشکلات ناشی از کاهش باران در کشور آشنا کرده و به‌صرفه جویی در مصرف آب و برق دعوت کنیم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از مشکلات ناشی از بارش کم را اخلال در تولید برق دانست و ادامه داد: تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی با مشکل روبه‌رو شده و باید در مساجد کارهای تبلیغی لازم برای صرفه‌جویی انجام شد.

وی به لزوم فعال بودن مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر مساجد کشور فعال شوند و امام جماعت کار تبلیغی انجام دهد حتماً جرائم و مفاسد در جامعه کاهش پیداکرده و خصلت خداترسی بین مردم رواج پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به رشادت رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: آزادی خرمشهر عنایتی بود که از طرف خداوند شامل حال ما شد و امنیت امروز حاصل تلاش رزمندگان در دوران 8 سال جنگ تحمیلی است و باید همه نسبت به آن آگاهی داشته باشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha