جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرابی

حوزه/ سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد همراه به تجلیل فعالان قرآنی در عرصه میدان شهدا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم و افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که در تالار شهر برگزار شد، گفت: در رمضان امسال مجموعه اتفاقات ارزشمند قرآنی بسیاری رقم خواهد خورد که به تعبیری تلاقی جریان فرهنگ و قرآن با جریان های عمومی می باشد.

وی با بیان اینکه  مشهد از دیرباز، قطب اصلی و مهم فعالیت‌های قرآنی بوده است، این شهر در عرصه‌های مختلف قرآنی پیشتاز بوده و این امر به دلیل وجود با برکت امام رضا(ع) و در کنار آن، اساتید و خادمان پیشکسوت قرآن کریم می باشد که پایگاه مهم پیشکسوتان قرآنی تبدیل شده است.

سرابی با اشاره به اینکه مشهد در علوم قرآنی، تفسیر، هنرهای قرآنی و ... برجستگی‌های مختلفی دارد، ادامه داد: شخصیت ارزنده قرآنی کشور، رهبر معظم انقلاب است که در مشهد مقدس به آموزش قرآن کریم مشغول بوده‌اند؛ بسیاری از بزرگان قرآنی نیز در این استان حضور دارند که از توفیقات قرآنی این خطه به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ۴۰۰ غرفه نمایشگاهی دایر است که ۲۴ بخش نمایشگاهی و ۸۰ ویژه برنامه در تالار شهر و محل برگزاری نمایشگاه انجام می شود.

سرابی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن خراسان رضوی امسال در شهرهای گناباد، تربت حیدریه، خلیل آباد، درگز، رشتخوار، سبزوار، بردسکن، مه ولات، قوچان، تایباد، فریمان، سرخس، بجستان، جوین و کاشمر هم برگزار می شود، ادامه داد: ۱۷ سازمان و نهاد در نمایشگاه حضور دارند و تلاش شده که مجموعه سازمان ها و نهادهای عمومی استان در نمایشگاه حضور موثر داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری در نمایشگاه گفت: حدود 500 فعالیت فرهنگی در نمایشگاه اتفاق خواهد افتاد و کتابت قرآن کریم امسال توسط ۲۰ نفر از هنرمندان عرصه خوشنویسی در نمایشگاه رقم خواهد خورد.

این گزارش می افزاید، امسال حوزه علمیه خراسان تنها با دو غرفه در این نمایشگاه حضور دارد و مشاوره  خانواده و پاسخگویی به سوالات شرعی با حضور مشاوران خواهر و برادر به صورت مجزا به مخاطبان  ارائه می شود.

همچنین در طبقه دوم ساختمان شمس غرفه لباس ایرانی توسط بانوان کار آفرین حوزه علمیه خواهران دایر شده است و بانوان  بازدیدکننده می توانند لباس ایرانی  تهیه کنند.

در بخش بین الملل حوزه علمیه نیز  هر شب حدود ۱۰ طلبه جامعه‌المصطفی‌العالمیه با ملیت‌های مختلف حضور پیدا می یابند و درباره مراسم رمضان در کشورهای خود گفتگو می کنند.

گفتتی است، علاقه مندان برای بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تا دهم خرداد می توانند از ساعت 18 تا 24 در ساختمان شمس  واقع در عرصه میدان شهدا مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha