چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 جامعه اسلامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران، مقاومت در برابر دشمنان را از مهم‌ترین توصیه‌های سوره انفال به امت اسلامی عنوان کرد، گفت: نتیجه سازش با دشمنان عقب‌ماندگی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، خانم زین‌العابدینی ظهر امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، بابیان نکات تفسیری نهمین جزء از قرآن کریم، انفاق را از شاخصه‌های مهم جامعه قرآنی وایمانی توصیف کرد، گفت: با انفاق زمینه ریشه‌کن شدن فقر در جامعه اسلامی فراهم می‌شود.

وی افزود: خداوند درآیات قرآن کریم می‌فرماید که با انفاق برکت مال و اموال آدمی افزایش می‌یابد و به‌این‌ترتیب خداوند می‌فرماید که نباید از ترس فقر از انجام اعمال عبادی اقتصادی مانند پرداخت خمس و زکات و انجام انفاق پرهیز کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با توضیح مقوله برکت تصریح کرد: برکت به معنای افزایش مال از سوی خداوند است و به این معناست که با بخشش اموال از آن کم نمی‌شود و به‌عبارت‌دیگر شاید در ظاهر آن مال زیاد نشود ولی باوجوداینکه آن مال کم است پاسخگوی تمام نیازهای زندگی انسان است.

زین‌العابدینی بهره‌مندی از پاداش‌های عظیم الهی را از برکات انفاق عنوان کرد، گفت: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها پس از ازدواج با رسول خدا صلی‌الله علیه و آله تمامی اموال خود را درراه اسلام انفاق کرد و در مقابل خداوند دختری مانند حضرت زهرا سلام‌الله علیها، دامادی مانند امام علی علیه‌السلام و نوادگانی مانند اهل‌بیت علیه‌السلام به ایشان هدیه داد که در تمامی عالم مانند این بزرگواران وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به این که حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با نهایت اخلاص اموال خود را درراه خدا انفاق کرد، خداوند ایشان را جزو چهار زن برگزیده بهشتی قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران وفای به عهد و مسئله انفال را از دیگر محورهای طرح‌شده در این جزء عنوان کرد، گفت: انفال به همۀ اموالي (بهره‌های جنگي) كه مالك خصوصي ندارد و متعلق به حكومت اسلامي است گفته می‌شود، مثل بیشه‌زارها، جنگل‌ها، دره‌ها، سرزمین‌های موات و غيره كه در مسير منافع مسلمين مصرف می‌شود.

زین‌العابدینی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث مهمی که در انفال بیان‌شده مسئله حضور در جبهه‌های جنگ و مقاومت در برابر دشمنان و فرار نکردن از جبهه جنگ است.

وی افزود: درآیات این سوره دارا بودن روحیه شهادت‌طلبی و مقاومت در برابر دشمنان از اوصاف متقین و جامعه ایمانی عنوان‌شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: سرانجام سکوت در مقابل دشمنان و سازش با آن‌ها ذلت امت اسلام است و درآیات سوره انفال بیان‌شده که سازش کاران با دشمنان امت در قیامت همراه با یکدیگر محشور شده و مورد عذاب خداوند قرار می‌گیرد.

زین‌العابدینی یادآور شد: امت اسلام در هر مکانی که مقاومت کرده به پیروزی رسیده است و هر جا که با دشمنان سازش کرده دچار عقب‌ماندگی و ضعف شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha