جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نور المجتبی

حوزه/ مسئول غرفه مؤسسه نور المجتبی(ع) گفت: دروس مؤسسه با حضور اساتید به نام حوزه و دانشگاه عرضه می شود و تاکنون نیز برای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو و قرآن پژوه این دروس برگزار شد.

سید محمد حسینی، معاون پژوهش مؤسسه نور المجتبی(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن به تشریح برنامه های این مؤسسه پرداخت و گفت: مؤسسه از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: دغدغه مؤسسه این بود که خلأ آموزشی از معارف قرآنی و اسلامی وجود دارد و باید این خلأ را پر کرد. چرا که تعداد علاقه مندان این معارف زیاد است و مقام معظم رهبری نیز تأکید کرده اند که باید به سمت تولید محتوای متقن و جذاب حرکت کنیم.

حسینی با اشاره به این که فضای مجازی یک قدرت نرم فوق العاده ای است، یادآور شد: در این مؤسسه تلاش می شود تا معارف اسلامی و قرآنی به زبان ساده و به دور از عبارات سنگین و پیچیده عرضه شود.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیدیم که باید در به روزترین سامانه هایی که دانشگاه های دنیا از آن استفاده می کنند دروس را الکترونیک سازی کنیم و در یک بسته آموزشی از طریق فضای مجازی به دیگران آموزش داده شود.

مسئول غرفه مؤسسه نور المجتبی(ع) یادآور شد: دروس مؤسسه از سوی اساتید به نام حوزه و دانشگاه عرضه می شود. تاکنون نیز برای بیش از 8 هزار و 500 دانشجو و قرآن پژوه این دروس برگزار شد.

حسینی 5 درصد مخاطبان دروس این مؤسسه را مخاطبان کشورهای دیگر بیان کرد و گفت: به دنبال تأسیس سامانه آموزشی به 14 زبان زنده دنیا هستیم که مقدمات تأسیس این سامانه به زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه انجام شد.

معاون پژوهش مؤسسه نور المجتبی(ع) تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون نیز نهادها و سازمان های مختلف برای برگزار این دوره ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های غرفه مؤسسه نورالمجتبی(ع) پرداخت و گفت: خوشبختانه استقبال از غرفه بسیار خوب است. طی سال های گذشته مراجعه کنندگان تقاضا داشتند که دروس افزون بر آنلاین به صورت آفلاین نیز تهیه شود و امسال ویژه نمایشگاه این بسته را آماده کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

حسینی، برگزاری مسابقه را از دیگر برنامه های غرفه دانست و تأکید کرد: این مسابقه هر شب برگزار شده و به برندگان جوایزی اهدا می شود. شخصیت شناسی از دیگر برنامه های غرفه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha