شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به شکست نقشه‌های آمریکا در مواجه با نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر نقش تقوای الهی امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در شکست دشمن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی در سلسه نشست‌های درس‌هایی از قرآن ویژه ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، به تبیین مفهوم تقوا پرداخت و اظهار کرد: تقوا به معنای حفاظت و صیانت است نه به معنای محدودیت، هرچند هر محدودیتی هم بد نیست مانند حجاب که شاید در ظاهر محدودیت ایجاد می‌کند، اما از هر جهت به نفع بانوان است.

وی با تأکید بر این‌که اگر تقوا نباشد، پول و قدرت نمی‌تواند کار را پیش ببرد، گفت: امروز آمریکا همواره به بن بست می‌خورد و تمام نقشه‌هایش از حمایت از شاه و تحریک صدام علیه ما گرفته تا ایجاد و حمایت از منافقین، احزاب جدایی طلب، طالبان و داعش با شکست روبرو می‌شود چرا که آن‌ها از تقوا و پروای الهی بی‌بهره اند و در مقابلشان انسان‌هایی با تقوا مانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضور دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این‌که انسان با تقوا، مورد لطف و محبت دیگران واقع خواهد شد، تصریح کرد: علت اینکه مردم پیرامون امام خمینی(ره) جمع شده و به ایشان لبیک گفتند به دلیل تقوای امام راحل(ره) و نه به خاطر پول، حزب سیاسی و یا وعده‌های ایشان بود.

حجت الاسلام و‌المسلمین قرائتی به تحلیل‌های نادرستی که از محبوبیت امام خمینی(ره) نزد مردم مطرح می‌شد اشاره و خاطرنشان کرد: برای مثال بختیار می‌گفت مردم چون 14 سال امام را ندیده‌اند این گونه برایش ابراز محبت می‌کنند و اگر امام به ایران بیاید، بعد از مدتی عطش و محبت‌شان نسبت به امام از بین می‌رود.

وی با بیان این‌که انسان با ثروت، املاک و مدارک دانشگاهی و حوزوی به محبوبیت نمی‌رسد، گفت: محبت قلوب از سوی خداوند عطا می‌شود، همان محبتی که پس از هزار و 400 سال میلیون‌ها زائر را از سراسر دنیا با پای پیاده به کربلا و یا به بیابان‌های گرم و خشک مکه و مدینه می‌کشاند.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر این‌که هرکس از خداوند پروا کند، مردم برایش حریم قائل می‌شوند، تصریح کرد: تقوا، بیماری‌های قلب و روح انسان مانند بدگمانی و سوء ظن، حسادت، تجسس و پخش کردن عیوب مردم را درمان می‌کند.

حجت الاسلام و‌المسلمین قرائتی عنوان کرد: عده‌ای با ابزارهای مختلف مانند دوربین مخفی، عکس و ... سعی در فهمیدن عیوب دیگران و پخش آن را دارند که این به دلیل بی‌تقوایی قلب آن‌هاست؛ تجسس، عیب‌یابی از دیگران و پخش آن حرام و جزو گناهانی است که حتی علاقه و محبت به آن نیز گناه محسوب شده و عقوبت دردناکی را به دنبال دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که انسان بی‌تقوا بر اساس هوس حرکت کرده و حقایق را نمی‌بیند، گفت: افراد با تقوا به رشدی می‌رسند که هرچه از سوی خداوند نازل شود، ‌حتی مصیبت را خیر و زیبایی می‌بینند.

وی، روزه را در جهت تقویت تقوا معرفی و خاطرنشان کرد: اکثر گناهان ما ریشه در شهوت و یا غضب و کینه دارند که در این میان گرسنگی و تشنگی روزه این دو منبع و ریشه گناه را از بین می‌برد و در نتیجه گناهان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

28/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م.ع IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 0
    با ثروت و مدارک دانشگاهی و حوزوی نمی توان به محبوبیت نمی‌رسد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فعل خبر اشتباه نیست!!!!!!!!؟؟؟