جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که رزمندگان اسلام و فاتحان خرمشهر با عمل به دستورات قرآنی به پیروزی رسیدند، گفت: صبر بر واجبات، مقاومت در برابر مشکلات، اقتدا به امام جامعه و بزرگ دانستن خداوند عوامل فتح و پیروزی از منظر قرآن هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، در سلسله برنامه‌های تبلیغی حرم مطهر رضوی ویژه ماه مبارک رمضان، به بیان نسخه قرآنی رسیدن به فتح و موفقیت پرداخت و با اشاره به سالروز آزادی سازی خرمشهر، گفت: خداوند شهدا را جزو موفق‌ترین انسان‌ها معرفی و از آن‌ها با القابی چون «مفلحون»، «فائزون» و «غالبون» یاد می‌کند.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: امروز در ازدواج، سیاست، اقتصاد و ارتباطات با مشکلات و شکست‌های فراوانی مواجه‌ایم چرا که به نسخه قرآن برای رسیدن به پیروزی و فتح عمل نمی‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان این‌که نسخه فلاح و پیروزی قرآن چهار رکن دارد، ابراز کرد: رزمندگان اسلام با عمل به این چهار عامل قرآنی به فتح و پیروزی رسیدند و ما نیز با عمل به این نسخه الهی می‌توانیم به موفقیت برسیم چرا که باب رستگاری بسته نشده و همان خداوندی که دیروز رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر را یاری کرد همان خدا امروز می‌خواهد تا ما در همان مسیر رزمندگان حرکت کنیم تا دست یاری‌اش را بر سر ما قرار دهد.

وی، اولین عامل فتح و پیروزی را صبر و مقاومت بر واجبات معرفی کرد و با بیان این‌که واجبات هم خودشان و هم استمرارشان دشوار است، گفت: دیروز حضور در جبهه ها واجب بود و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این حضور کوتاهی نکردند و از همسر و فرزند و سایر اعضای خانواده  و دنیا گذشتند.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: امروز درگیر جهاد نظامی نیستیم اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در پنج جهاد اقتصادی، سیاسی، مدیریتی، علمی و فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر باید جهادی کار و تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان این‌که امروز کار و تلاش کردن یک امر واجب است، گفت: اگر امت پای کار و اهل جهاد نباشند و بر واجبات استمرار نورزند، امام جامعه حتی اگر امام علی(ع) باشد نیز نمی‌تواند و نباید با معجزه کارها را پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: دیروز مردم با گرگی به نام صدام مواجه و نسبت به خطرش آگاه بودند ولی جوانان امروز باور ندارند که گرگی به نام آمریکا،‌ اسرائیل، انگلیس و اروپا به دنبال آن‌ها هستند لذا در خواب و غفلت به سر می‌برند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، صبر بر مصائب و مشکلات را به عنوان سومین عامل موفقیت و پیروزی معرفی و تصریح کرد: مشکلات و مصائب فتح خرمشهر به مراتب بیشتر از مشکلات امروز بود اما رزمندگان با صبر و استفامت بر این مشکلات توانستند بر دشمن پیروز شوند.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: ارتباط با امام جامعه و اقتدا به او و بزرگ دانستن خداوند سایر عوامل فتح و پیروزی هستند که رزمندگان دفاع مقدس و فتح خرمشهر با توسل به آن‌ها بر مشکلات فائق آمدند.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha