سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رهبری،استراتژی قاطعانه در برابر شریک دزد و رفیق قافله را قلم زد

مقام معظم رهبری در دیداری که با تعدادی از کارگزاران و مسئولان نظام داشتند، در دو محور «رفتار صحیح در قبال آمریکا، برجام و اروپا» و همچنین «لوازم و ضرورت‌های حرکت راهگشای اقتصادی در داخل کشور» به ایراد سخنان مهمی پرداختند و چندین تجربه عبرت‌آموز در رابطه ایران و غرب را یادآوری کرده و تضمین‌های لازمی که اروپا برای ادامه یافتن برجام باید به ایران ارائه دهد، را تشریح کردند.رهبر انقلاب اسلامی بر بی‌اعتمادی ایران به سه کشور اروپایی که همچنان عضو برجام تاکید کرده بودند و به مقامات عالیرتبه کشور سفارش کرده بودند که اگر می‌خواهند قراردادی با اروپایی‌ها ببندند تضمین واقعی و عملی از آنها بگیرند گفتند تجربه ای که می‌توان از این تحولات گرفت همراهی اروپا با آمریکا در مهم‌ترین موضوعات است. البته ما بنای دعوا با اروپا را نداریم اما این سه کشور اروپایی نشان داده‌اند که در حساس‌ترین مواقع با آمریکا همراهی می‌کنند. ایشان در همین چارچوب به حرکت وزیر خارجه وقت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای و نقشی که او به عنوان پلیس بد ایفا می‌کرد و همچنین مانع‌تراشی دولت انگلیس در قبال حق خرید کیک زرد اشاره کردند و افزودند: اروپایی‌ها حرف‌هایی می‌زنند اما ما تاکنون ندیده‌ایم که به معنای واقعی کلمه در مقابل آمریکا ایستاده باشند.

 

ترامپ، قوی ترین نیروی مرگبار جهان را کلید زد

رئیس جمهور آمریکا با بی استعداد خواندن ملتهای دیگر و بااستعداد خواندن آمریکایی ها تصریح کرد بودجه ارتش آمریکا سال آینده افزایش می یابد.دونالد ترامپ در سخنانی در جمع نظامیان نیروی دریایی­ آمریکا­ گفت: سال آینده بودجه بخش دفاعی از هفتصد میلیارد دلار به هفتصد و شانزده میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. ما می خواهیم از هر زمان دیگری در گذشته قویتر باشیم. ما قوی ترین ارتشی­ را خواهیم داشت که تاکنون داشته ایم. ما هیچ زمانی بیشتر از حالا به چنین ارتشی نیاز نداشته ایم.­ این به معنای آن است که شناورهای جدید را اضافه خواهیم کرد.ترامپ گفت: می خواهیم قویترین و بیشترین نیروی مرگبار را داشته باشیم. ما­ همواره بر اقیانوس ها سلطه خواهیم داشت.وي افزود: ما استعداد داریم. بسیاری از مردمان دیگر و بسیاری از کشورهای دیگر چنین استعدادی ندارند. ما استعداد فوق العاده ای داریم. من این مسئله را شاهد بوده ام.

 

رهبری جلسه شنبه‌های از نان شب مهمتر را افشا کرد

رهبرانقلاب در آخرین سخنرانی خود در جمع کارگزاران نظام به یک جلسه اقتصادی با حضور مسئولین اشاره کردند. چرا جلسه روزهای شنبه را رهبرانقلاب باید خبری کنند؟ چرا خود دولتی‌ها برای مردم توضیح نمی دهند که چه برنامه‌ای برای اداره کشور بدون برجام دارند؟ چرا نمی‌گویند در این جلسه با حضور ژنرال‌های اقتصادی دولت و اقتصاددانان و با حضور رهبرانقلاب چه تصمیماتی گرفته می‌شود؟این دوگانه شوم، باعث می‌شود مردم از راه طی شده نیز عبرت نگیرند. اساسا اجازه فکر کردن را به مردم نمی دهد. ترس و حیرت، قدرت فکر را می گیرد. ترس از جنگ، نتیجه‌اش فرار به سوی دشمن است.نان شب این روزهای ما حرف‌زدن و صداقت و شفافیت با مردم است. بدون نگرانی باید با مردم سخن گفت. واقعیت‌ها را گفت، دشواری‌های ادامه برجام را صمیمانه با مردم در میان گذاشت و البته بی‌واهمه و امیدوار به آینده راه‌های جایگزین را توضیح داد. تردید نکنیم مردم همراهند.

 

کنگره،دست نظامی ترامپ را بست

مجلس نمایندگان آمریکا متممی را به قانون اختیارت پنتاگون افزوده است که مانع اقدام نظامی دولت آمریکا علیه ایران بدون مجوز کنگره می شود.به نقل از واشنگتن اگزمینر، قانونگذاران آمریکایی اصلاحیه ای را به قانون اختیارات ملی پنتاگون افزودند که بنابر آن دولت ترامپ قادر نخواهد بود بدون دریافت مجوز از کنگره علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند.این نماینده دموکرات کنگره آمریکا همچنین در پیامی توییتری نوشت که هدف از افزودن این متمم در حقیقت تاکیدی بر این است که اختیار تصمیم‌گیری درباره استفاده از اهرم نظامی در محدوده قدرت کنگره (آمریکا) است.

 

سید حزب الله از پشت پرده فشار واشنگتن به ایران پرده برداشت

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که هدف آمریکا از اعمال فشارها و تحریم ها علیه ایران این است که این کشور کمک به مقاومت را متوقف کند. دبیرکل حزب الله با اشاره به درج نام رهبران حزب الله در فهرست تروریسم آمریکا و کشورهای خلیج فارس گفت: هدف این است که مردم را از ما و از تماس ما دور کنند.وی گفت آنچه در این تحریم ها آزاردهنده است، ضربه زدن به مردم است.نصرالله دولت لبنان را در حفاظت از شهروندان خود در مقابل تحریم های آمریکا مسئول دانست و گفت: دولت و حکومت لبنان، در قبال کسانی که نامشان در فهرست تروریسم آمده است مسئول بوده و نباید به این اشخاص پشت کند.وی تحریم های جدید را انتقام از حمایت کنندگان مقاومت در اروپا و آفریقا عنوان و تصریح کرد: یکی از اهداف تحریم های جدید آمریکا، فشار بر پایگاه مردمی و هواداران مقاومت به صورت مستقیم است.نصرالله یکی دیگر از اهداف این تحریم ها را ترساندن دوستان و همپیمانان حزب الله و قطع کردن و جلوگیری از تامین مالی مقاومت در لبنان دانست.وی همچنین با اشاره به وضع تحریم های جدید علیه ایران گفت: فشار دوچندان بر ایران به عنوان حامی اصلی مقاومت لبنان و منطقه ادامه دارد. آنها بر ایران فشار می آورند تا کمک به مقاومت را متوقف کند و همینطور بر همه حامیان جنبش های مقاومت فشار می آورند.دبیرکل حزب الله تاکید کرد که آنچه در جریان است، بخشی از نبرد برای ناکام گذاشتن طرح خاورمیانه بزرگ است.

 

اعتماد ملی،سوء قصد در خانه ملت را تکذیب کرد

حزب اعتماد ملی در پی اتفاقات پیش آمده در بخش دوم کنگره این حزب با صدور بیانیه ای حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.در این بیانیه آمده است: به اطلاع اصحاب رسانه و علاقه مندان حزب اعتماد ملی می رساند تشنج پیش آمده در بخش دوم کنگره بوده است و در این قسمت از مراسم هیچ یک از مهمانان غیر حزبی از جمله مطهری حضور نداشتند. حمله به این نماینده مجلس تکذیب می شود.این بیانیه افزوده است: به زودی درباره تشنج ایجاد شده در کنگره حزب اعتماد ملی توضیحاتی از طریق ارگان رسمی این حزب منتشر خواهد شد و سایر اظهارات در اینباره فاقد اعتبار است.ساعتی پیش 'محمد جواد حق شناس' عضو شورای شهر تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در توییتر از اقدامات سازمان یافته گروه فشار برای اختلال در روند برگزاری مراسم و ناتمام ماندن بخش دوم کنگره حزب اعتماد ملی خبر داده بود.دومین کنگره سراسری حزب اعتماد ملی باشعار 'انسجام ملی، هم استراتژی ، هم تاکتیک' عصر جمعه در کانون توحید تهران برگزاری شد. در این مراسم فعالان سیاسی همچون عبدالله نوری، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا تابش، ابراهیم اصغرزاده حضور داشتند و رسول منتجب‌نیا، محمدرضا عارف،‌ مطهری و الیاس حضرتی سخنرانی کردند.

 

 

پول هم به تحریم های ترامپ،واکنش نشان داد

رئیس صندوق بین المللی پول خواهان بازبینی سیاست های آمریکا و تجدیدنظر در خصوص اقدامات تحریمی این کشور علیه ایران و روسیه شد.کریستین لاگارد در نشست اصلی و اختتامیه همایش بین المللی سن پترزبورگ تصریح کرد: سیاست ها ی امریکا در خصوص ی ایران و روسیه باید تغییر کند چرا که هدف آمریکا از این تحریم ها مشخص نیست.رئیس صندوق بین المللی پول همچنین به سه مساله اقتصادی جهان اشاره کرد و افزود: مساله اول بدهی کشورها است که در کل به 162 هزار میلیارد دلار رسیده است.وی خروج سرمایه از کشورهای در حال توسعه به دلیل سخت تر شدن سیاست های پولی آمریکا و ایجاد مانع برخی کشورها از انتقال کالا و خدمات را مشکلات دیگر نظام اقتصادی جهان خواند.بیست و دومین همایش بین المللی سن پترزبورگ دیروز و امروز با شرکت نمایندگان بیش از 140 کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.نشست اصلی و پایانی این همایش تبدیل به فرصتی برای انتقاد از سیاست های آمریکا و خروج این کشور از برجام شد.بیش از 2 هزار صاحب نظر و کارشناس اقتصادی و رسانه ای در این نشست حضور داشتند و هر گاه انتقادی از سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا مطرح می شد، سخنران را تشویق می کردند.

 

پمپئو باز هم برای ایران خط و نشان کشید

پمپئو گفت: ما بر این باوریم که همچون عربستان سعودی و امارات، برخورداری از قابلیت تولید مواد شکافت‌پذیر، غنی‌سازی اورانیوم و یا داشتن تاسیسات پلوتونیوم برای ایران درست نیست. اگر آنها خواستار یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز هستند، اشکالی ندارد؛ اما باید مانند کشورهای دیگر، آن مواد را وارد کنند و این راهی است که برای خیلی از کشورها کارایی داشته است.وی در ادامه این اظهارات مداخله جویانه اظهار داشت: برای این که ما از این لحاظ مطمئن شویم، باید بازرسی‌هایی انجام شود که این بازرسی‌ها اماکن نظامی، آزمایشگاه‌های پژوهشی، و همه اماکن دیگری که پیش از این در برنامه‌ی ایران مشارکت داشته‌اند، شامل ‌شود.پمپئو با تکرار گزافه گویی های مقامات آمریکا ، تهران را متهم به بی ثباتی منطقه کرد و ادامه داد: توافق نخست، گستره بسیار اندکی داشت و فقط تلاشی بود برای این که گفته شود حکومت ایران پول هنگفتی را برای برنامه هسته‌ای‌ خود هزینه می‌کند و قصد توقف آن را دارد. البته این یک هدف شرافتمندانه، خوب و باارزش بود؛ ولی تهدید ایران بسیار بزرگ‌تر از این حرف‌ها است. آنها به سوی کشورهای اسلامی موشک پرتاب و حقوق مردم‌ را از آنها سلب می‌کنند.ایران و کشورهای اروپایی هم اکنون مشغول بررسی امکان تداوم برجام، بدون حضور آمریکا هستند.

 

گزارش پایبندی تهران دو رقمی شد

«رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: گزارش جدید آژانس که یازدهمین گزارش از روز اجرای برجام و دهمین گزارش فصلی به شورای حکام در مورد راستی آزمایی اجرای برجام به شمار می رود، بار دیگر تائید می کند که اقدام ها و فعالیت های هسته ای کشورمان کاملا منطبق با برجام است.نجفی یادآورشد: این گزارش بسیار شبیه گزارش های پیشین است و تغییرات آن شامل درج تحولات فنی از جمله بالا رفتن میزان ذخیره آب سنگین، میزان افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده 3 و 67 درصدی و مواردی شبیه آن است.نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد:تداوم تمامی فعالیت های هسته ای ایران اعم از ادامه غنی سازی 67/ 3 درصدی با 30 آبشار و تعداد 5060 سانتریفیوژهای نسل اول در سایت نطنز، تداوم استقرار 6 آبشار سانتریفیوژ به تعداد ١٠٢٠ سانتریفیوژ آی آر 1 در یک سالن سایت فردو که کاملا آماده کار هستند و تعداد دیگری سانتریفیوژ جداگانه مستقر شده در این سایت به هدف استفاده در تحقیق و توسعه برای تولید رادیو ایزتوپهای پایدار، تدوام انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه با سانتریفیوژهای پیشرفته و نسل جدید (مطابق بندهای 32 تا 42 ضمیمه یک برجام یعنی ادامه کار با سانتریفیوژهای آی آر2 ام، آی آر 4، آی آر 5، آی آر 6، آی آر 7 و آی آر 8) و همچنین ادامه تولید قطعات سانتریفیوژهای نسل جدید با فیبروکربن، استمرار تولید آب سنگین در کارخانه تولید آب سنگین اراک (رسیدن ذخیره آب سنگین به 120.3تُن و ارسال 600 کیلو گرم آب سنگین به خارج)، ادامه انجام تمهیدات برای مدرن سازی راکتور آب سنگین تحقیقاتی خنداب (که البته با طرف های دیگر بدون حضور آمریکا پیگیری می شود)، فعالیت راکتور تحقیقاتی تهران و سایر بخش ها بر اساس برنامه دراز مدت اعلام شده ایران از جمله مواردی است که درگزارش به آنها اشاره شده است. ذخیره 3/67 درصدی هم به 123.9 کیلوگرم رسیده است.

 

برجام،میزبان مهمان ناخوانده شد

یک منبع آگاه از دعوت کمیسیون مشترک از آمانو برای حضور نمادین در بخش افتتاحیه این نشست خبر داد.این منبع آگاه اعلام کرد: این دعوت پس از اعلام خروج آمریکا از برجام با هدف ارسال این پیام بوده است که آژانس تنها مرجع اظهارنظر در خصوص پایبندی ایران به تعهدات هسته ای وفق برجام بوده و آژانس به دفعات مکرر پایبندی کامل ایران را صراحتا تایید کرده است.هیچ فرد یا دولت دیگری از صلاحیت اظهارنظر در این خصوص برخوردار نبوده و نیست.

 

قیچی دولبه تهران،آمریکا را از خاورمیانه برید

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: امروز دستگاه دیپلماسی خارجی به ریاست محمدجواد ظریف و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس همچون دو لبه قیچی در حال دریدن برنامه‌های خصمانه آمریکا در شرق خاورمیانه هستند.شهروز برزگر اظهار داشت: مقامات آمریکایی پشت سر هم دچار خطا شده‌اند، خطای اول را ترامپ با خروج از برجام مرتکب شد و خطای دوم را وزیر خارجه سبک ‌سر این کشور با صدور سخنان ۱۲ بندی‌اش مرتکب شد.وی یادآور شد: آمریکا در مقطع ریاست‌جمهوری بوش پسر با شش تریلیون دلار بودجه نظامی در کنار وضعیت ناپایدار سیاسی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی باز نتوانست هیچ غلطی علیه ملت ایران انجام بدهد. امروز که هم اقتدار و توانمندی‌های ایران افزایش یافته است و هم اجماع جهانی علیه آمریکا وجود دارد، هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید.

 

شروط رهبری،پاریس را تسلیم کرد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به بیانات مقام معظم رهبری اعلام کرد که ما این شروط مطرح شده از سوی رهبری ایران را مد نظر قرار می دهیم.اگنس وان در مال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به شروطی که از سوی مقام معظم رهبری برای ماندن ایران در برجام اعلام شد، گفت: همانطور که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه نیز اعلام کردند این توافق از بین نرفته است و ما بیانات رهبری ایران را مد نظر قرار می دهیم.وی افزود: تمایل اروپایی ها برای ماندن در برجام البته ما را از نگرانی هایی که در مورد برنامه موشکی و اقدامات منطقه ای ایران داریم غافل نمی کند.درمال گفت: به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم تا یک چارچوب مذاکرات جامع را با ایران ایجاد کنیم.

 

پای F-35 اسرائیل هم به ایران نرسید

سال 2016، ایالات متحده آمریکا جدیدترین محصول پروژه JSF شرکت لاکهید مارتین را وارد ناوگان هوایی خود کرد. یک جنگنده نسل پنجمی مولتی رول (همه کاره) بنام F-35 (لایتنینگ 2)؛ محصولی که طراحی و ساخت آن حدود سه دهه طول کشید.این جنگنده را که باید به لحاظ صرف زمان و هزینه زیاد - بیش از چهارصد میلیارد دلار برای طراحی و ساخت- گران ترین پروژه نظامی آمریکا نامید، با هدف بکارگیری در سه یگان هوایی، دریایی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا و نیز جهت فروش به کشورهای متحد ایالات متحده در سه نوع اصلی A و B و C ساخته شد. اما یکی از شایعات مطرح شده درخصوص F-35های اسرائیلی خبری بود که مدتی قبل در رسانه‌ها مطرح شد و عنوان گردید که دو فروند جنگنده F-35 اسرائیلی توانسته‌اند با پرواز بر فراز آسمان ایران اقدام به عملیات شناسایی کرده و بدون اینکه سامانه‌های پدافندی مطلع شوند، آسمان ایران را ترک کنند. محل انجام این عملیات مرکز کشور عنوان شده بود.در سیستم پدافند هوایی کشورمان نیز امروزه با بکارگری انواع رادارهای پیشرفته از جمله نبو، کاستا و نمونه های دیگر بعضا بومی، این امکان وجود دارد که پیشرفته ترین تجهیزات کشف و رهگیری شوند.در آذرماه سال 90 هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 آمریکایی در حالی در تور پدافند هوایی کشورمان گرفتار شد که این پرنده محصول یکی از پرهزینه‌ترین و محرمانه‌ترین پروژه‌های تاریخ نظامی آمریکا بود.اگرچه F-35 به عنوان یک جنگنده نسل پنجمی دارای قابلیت‌های بسیار مهم و پیشرفته است، اما امکان ورود این جنگنده به آسمان کشورمان بدون اینکه سیستم گسترده و پیشرفته پدافندی ایران مطلع نشود وجود ندارد و این اتفاق نیز تاکنون رخ نداده است.

 

وزارت اطلاعات برای دوتابعیتی ها بیانیه صادر کرد

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران طی گزارشی به کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از دوتابعیتی‌ها، اعلام کرد که 210 دو تابعیتی وجود دارند که پیش‌تر منجر به مخالفت و عدم تأیید صلاحیت این وزارتخانه شده است. طبق اعلام وزارت اطلاعات، بخشی از استعلام این دوتابعیتی‌ها به این شرح است.47 مورد در مراکز دولتی و حکومتی، 37 مورد در پست‌های دولتی، 28 مورد در مراکز حساس و دولتی، 13 مورد در مراکز علمی، دانشگاهی و آموزشی و 12 مورد در مراکز نظامی

 

وزارت امور خارجه برای اروپایی ها،خط و نشان کشید

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره احتمال تضمین ندادن اروپایی ها  و تصمیم عملی ایران مبنی بر خروج ایران از NPT و بازگشت به غنی سازی بالای 20 درصد، اظهار کرد: به جز این دو گزینه ایران راه های متعدد دیگری را نیز پیش رو دارد، تا اگر به شرایط بن بست رسیدیم، بتوانیم از آن استفاده کنیم.سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در شرایط کنونی نمی توانم بگویم از چه مشی و چه راهکاری پیروی خواهیم کرد. اگر شرایط به جایی برسد که اروپا نیز از برجام کنار بکشد، ما آمادگی ها و تصمیمات مقتضی را مد نظر قرار داده ایم. قاسمی با اشاره به اینکه اروپایی ها نیز باید اقدامات عملی خود را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: ما نیز بعد از این اگر شرایط طور دیگری رقم بخورد، به جای زیاد سخن گفتن اقدام به عملیاتی کردن برنامه ها و تصمیماتی می کنیم که قبلا اتخاذ شده است.

 

ایران،سرقت لاهه را نیمه نصفه تایید کرد

امروز روزنامه فرهیختگان به نقل از ایسکا نیوز نوشت: دفتر حقوقی ریاست جمهوری کشورمان در لاهه که کلیه اسناد طبقه بندی شده محرمانه، با رویکرد حقوقی ایران در قبال اقدامات خصمانه امریکا و غرب علیه ایران در آنجا نگهداری و پیگیری می شد، مورد هجوم و دستبرد افراد ناشناس قرار گرفت. بنا به  اطلاعیه منتشر شده از سوی دفتر حقوقی ریاست جمهوری ایران، سرقت اسناد تکذیب و در نهایت سرقت کلیه وجوه نقدی که رقم قابل توجهی بوده است به تایید رسید. در این باره بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز طی توضیحی، سرقت از دفتر حقوقی نهاد ریاست جمهوری ایران در لاهه را تایید کرد و گفت: طبق آخرین اطلاعات رسیده، سرقت حوالی ساعت 4 صبح روز چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاده و چندین سارق به این محل ورود می کنند و مقداری پول و جواهر را با خود به سرقت می برند؛ اما اسناد و مدارک مهمی به سرقت نرفته است... بررسی ابعاد مختلف حادثه سرقت از دفترحقوقی ریاست جمهوری ایران در شهرلاهه نشان می دهدکه با یک حادثه ساده روبرو نیستیم و سوالات بی جواب فراوانی در دل این رخداد وجود دارد.... به نظر می‌رسد صداقت، حلقه مفقوده حادثه لاهه است و اگر این حلقه پیدا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و احتیاجی به تهدید رسانه‌ها هم نخواهد بود. علی نجفی توانا، کارشناس مسائل حقوق بین الملل نیز ضمن اشاره به احتمال سازمان یافته بودن این ربایش، اعلام کرد: احتمال تضعیف موقعیت ایران در دعوای حقوقی مطرح شده در لاهه علیه توقیف اموال کشورمان در آمریکا تقویت می شود.

 

بازگشت در غزه ایستاد

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس به مناسبت «روز زمین» در فلسطین آغاز و هر هفته برگزار شد، مردم غزه و کرانه باختری 14 و 15 می به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و انتقال فلسطین نیز به صورت گسترده در این راهپیمایی شرکت کردند و غزه 63 شهید و بیش از 2800 زخمی داد.وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون 123 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. شورای ملی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره بار دیگر توده مردم فلسطین را به شرکت گسترده در تظاهرات جمعه "ایستاده ایم به رغم محاصره"، فرا خواند.

 

کنگره برای زندان های مخوف،دایه مهربان تر از مادر شد

مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواست که شکنجه‌گاه‌های امارات در جنوب یمن را مورد بازرسی قرار دهد.این موضوع با تصویب نمایندگان در چارچوب یک متمم به لایحه بودجه دفاعی سال آینده میلادی این کشور الحاق شد.نخستین بار خبرگزاری آسوشیتدپرس سال گذشته میلادی پرده از شبکه‌ای شامل 18 زندان مخفی در جنوب یمن برداشته بود که توسط دولت امارات و یا نیروهای یمنی تحت هدایت این کشور اداره می‌شد.این رسانه نوشته بود که دست‌کم دو هزار یمنی در ماه‌های منتهی به انتشار گزارش ربوده و در این زندان‌ها به شدت شکنجه شده‌ بودند.آسوشیتدپرس همچنین به نقل از یک منبع آگاه در پنتاگون، از نقش نظامیان و ماموران اطلاعاتی آمریکا در بازجویی از این افراد در زندان‌های امارات خبر داده بود که مبنای اقدام مجلس نمایندگان قرار گرفت.پیش از این هیاتی از سازمان ملل متحد در ماه ژانویه گذشته (دی‌ماه) یافته‌های این رسانه را مورد تایید قرار داده و مسئولیت شکنجه‌گاه‌های جنوب یمن را متوجه امارات دانسته بود.قسمت های جنوبی یمن در کنترل نیروهای ائتلاف عربی است. این کشور در پی تجاوز نظامی ائتلاف با محوریت امارات و عربستان سعودی، از سه سال گذشته با بحران شدید انسانی مواجه شده است.

 

پیونگ یانگ به لغو دیدار "ترامپ" و "کیم جونگ اون" واکنش نشان داد

کره شمالی اعلام کرد که "کیم جونگ اون" رهبر این کشور علیرغم لغو نشست سران آمریکا و کره شمالی توسط رییس جمهوری آمریکا، همه تلاش‌هایش را بر گفت‌و‌گو با آمریکا و دیدار با ترامپ متمرکز کرده است.به گزارش خبرگزاری کره جنوبی "یونهاپ"، کره شمالی همچنین اعلام کرد نشست فوری دو کشور کره شمالی و آمریکا برای برای حل و فصل فوری "دفن روابط خصمانه" ضروری است.کره شمالی همچنین تاکید کرد که تصمیم ترامپ برای لغو مذاکرات و گفت وگو با رهبر کره شمالی، باب طبع میل و اراده جهان نیست.رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به رهبر کره شمالی از لغو دیدار برنامه ریزی شده دو طرف در ماه آینده میلادی خبر داد.ترامپ که پس از ماه‌ها برنامه ریزی قرار بود دوازدهم ماه آینده میلادی (22 خرداد ماه) در سنگاپور با "اون" دیدار کند، در این نامه دلیل لغو این ملاقات را "عصبانیت عظیم و خصومت آشکار" در پیام اخیر رهبر کره شمالی عنوان کرده و نوشت: اکنون زمان مناسبی برای این دیدار نیست.رئیس جمهوری آمریکا لغو این دیدار را "به نفع دو طرف اما به ضرر جهان" توصیف کرده و با لحن تهدید آمیز افزود: شما از توانمندی های هسته ای خود می گویید، اما (توانایی های هسته ای) ما به قدری بزرگ و قدرتمند است که از خدا می خواهم هرگز مجبور به استفاده از آن نشویم.لغو این دیدار از سوی ترامپ در حالی است که او تنها 10 روز پیش تاریخ این ملاقات و محل آن را اعلام کرده بود."چوی سون هویی" معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز با انتشار بیانیه ای، مایک پنس معاون ترامپ را "آلت دست سیاسی" توصیف و اعلام کرد که برگزاری نشست سران دو کشور "به رفتار و تصمیم آمریکا در برابر کره شمالی" بستگی دارد.کره شمالی همچنین ساعاتی پیش اعلام کرد سایت اتمی "پیونگه ری" را طبق وعده از پیش داده شده به طور کامل نابود کرده است.

 

تاریخ کشتار فجیع FBI را ثبت کرد

در فوریه 1993، نیروهای امنیتی دولت آمریکا (FBI) به یک کلیسای خانگی در حومه شهر وِیکو در ایالت تگزاس حمله و آن را محاصره کرده و بعد از 50 روز مقاومت ساکنان کلیسا، ساختمان آن به‌آتش کشیده شد و بیش از هشتاد نفر از اعضای آن زنده زنده در آتش سوختند.این کلیسای خانگی متعلق به "فرقه داوودیه" یکی از فرقه‌های مسیحیت بود که در 1830 در آمریکا توسط فردی بنام ویلیام میلر که کشاورزی انگلیسی بود پایه‌گذاری شد. "ورنن وین هوول" که بعدها نام خود را به دیوید کورش (David Koresh) تغییر داد از مهمترین رهبران این فرقه‌ بود که در جریان آتش‌سوزی جان باخت.هرچند منشأ فرقه به سال 1830 و فردی به‌نام ویلیام میلر برمی‌گردد اما آنچه در آمریکا به‌نام فرقه داوودیه شناخته می‌شود پیروان "دیوید کورش" بودند. دیوید کورش در سال 1983 و در 33سالگی رهبری این فرقه را به‌دست گرفت و از آن پس اعضای این فرقه به داوودیان موسوم شدند.

هرچند در ایالات متحده فرقه‌های مختلف مذهبی و غیرمذهبی مانند شیطان‌پرستان آزادانه فعالیت می‌کنند اما علت دشمنی دولت آمریکا با دیوید کورش طی سال‌های رهبری فرقه داوودیه اظهاراتی بود که مقامات امنیتی را نسبت به او حساس و نگران می‌کرد.  وی در برنامه‌های تبلیغاتی خود علیه کاخ سفید صحبت می‌کرد و با مقایسه عدالت پس از ظهور حضرت مسیح با وضع موجود در آمریکا، سیاست‌های حاکمان آمریکا را به‌چالش می‌کشید و آنها را در تضاد با خواسته‌های مسیح اعلام می‌کرد.این جنایت که می‌توان آن را یکی از دردناک‌ترین انسان‌سوزی‌های تاریخ نام نهاد، از جمله موارد نقض حقوق بشر دولت آمریکا است که سالهای سال در قبال آن سکوت کرده و مقامات ایالات متحده راضی نشدند در این باره حرفی بزنند.

 

خانه سبز،پالرمو را لعن کرد

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آیندگان نمایندگان مجلس را در صورت تن دادن به الحاق کشورمان به معاهده استعماری کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، لعنت خواهند کرد.وی علت مخالفت خود و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را با این معاهده استعماری را از آن‌جهت بیان کرد: با ملحق شدن جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون، قدرت‌های فرامنطقه‌ای همچون آمریکا، بر اساس تعبیر‌های خود کشورمان به حمایت از تروریسم متهم خواهند کرد و تحت‌فشار قرار خواهند داد.نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، موسوم به پالرمو را هم از آن جهت به ضرر کشورمان است که بند‌هایی در این نوع قرارداد‌ها وجود دارد که در آینده برای دکترین نظامی ما مشکل‌ساز خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha