جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا، گفت: یکی از مواردی که موجب حالتی از پشیمانی در انسان می شود، همان خشم است و این یکی از حالت های روانی است که در انسان ظهور می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: یکی از مواردی که موجب حالتی از پشیمانی در انسان می شود، همان خشم است و این یکی از حالت های روانی است که در انسان به نمایش در می آید.  

وی ادامه داد: خشم گاهی خوب است و آن زمانی است که برای اعتقادات، وطن، مقدسات و کرامت انسان باشد.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: خشم همیشه خوب نیست و انسان گاهی با شنیدن مطلبی که درست نیست، واکنش نشان می دهد و خشمگین می شود که در این صورت باید از عقل کمک بگیرد و آن را بر خود مسلط کند تا بتواند خشمش را کنترل کند.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: ما به انسجام و همبستگی اجتماعی موجود افتخار می کنیم امّا می شنویم که بین دو طرف یا دو عشیره درگیری بوجود آمده و وقتی آن را پیگیری می کنیم متوجه می شویم که دلیل آن خشم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید خشم خود را کنترل کرده و منفعل نشود و در رفتار خود تعادل داشته باشد، اشاره کرد: پزشکان اشتباهات زیادی مرتکب می شوند و به این اشتباه اعتراف می کنند، امّا باز آن ها مورد تعرض قرار گرفته و قربانی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی افزود: انسان نباید برای همه چیز خشمگین شود؛ چراکه مصیبت و گرفتاری به بار می آورد که تا پایان عمر پشیمان می شود و هزینه آن را می پردازد، پس باید مسائل با گفتگو، آرامش و حکمت حل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha