جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خط امان

حوزه/ کارگردان برنامه تلویزیونی«خط امان» گفت: این ویژه برنامه با موضوع مهدویت در ماه رمضان از سیمای خراسان رضوی پخش می شود.

سید علی اصغر امیری نسب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون برنامه تلویزیونی«خط امان» اظهار کرد: محتوای این برنامه که با حضور آیت الله امامی کاشانی، مدیر دانشگاه شهید مطهری است، براساس کتاب بشارت الامان فی موعود الادیان و حاصل دست نوشته ها و زحمت های این استاد ارجمند در حوزه مهدویت تهیه شده است.

تهیه کننده برنامه «خط امان» با اشاره به اینکه آیت الله امامی کاشانی این کار را تقدیم به امام رضا(ع) کردند و از آغاز اصرار داشت برنامه در جوار حضرت رضا(ع) ضبط شود، گفت: وی عقیده راسخ دارد که این تحلیل و پژوهش در عرصه مهدویت با عنایت و لطف امام رضا(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه مجری طرح این برنامه آستان قدس رضوی بوده است، ابراز کرد: ضبط این برنامه از سوم فروردین 96 آغاز شد که هم اکنون در فاز اول تعداد 110 قسمت تهیه و آماده پخش است که در هر قسمت به مدت 30 دقیقه به ارائه بحث می‌پردازد.

امیری نسب به موضوعات مطرح در برنامه خط امان اشاره و خاطر نشان کرد: موعود در ادیان، فرق و مذاهب، دلایل عقلی و نقلی و لزوم بحث جهانی درباره موعود در آخرالزمان از جمله موضوعاتی که در این برنامه مطرح می شود.

همچنین در ادامه این مصاحبه حجت الاسلام جواد قیومی، مسئول محتوایی برنامه خط امان درباره کتاب بشارت الامان فی موعود الادیان گفت: این کتاب که حاصل پژوهش ها و تحقیقات 20ساله آیت الله کاشانی در عرصه مهدویت است ، برای اولین بار در تاریخ اسلام به بررسی اسناد مختلف این موضوع پرداخته است .

وی اظهارداشت: این کتاب به زودی در 15جلد با بررسی مهدویت در قرآن، هویت شیعی امام مهدی(عج)، نقش علما در معرفی امام زمان(عج)، دولت امام دوازدهم، امام حسن عسکری(ع)، علائم ظهور و.... عرضه می شود.

گفتنی است علاقه مندان در ماه مبارک رمضان می توانند این برنامه را همه روزه ساعت 18 از شبکه خراسان رضوی و ساعت 18:30 از طریق شبکه قرآن و معارف سیما مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha