جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بهجت

حوزه/ استاد معمار گفت: «بازسازی چهار سال طول می کشد» هزینه و مقدار طلای لازم را هم تخمین زد. در دفترچه ام یادداشت کردم: چهار سال وقت می خواهد! فلانقدر پول، فلانقدر هم طلا! در آخر یادداشت هم نوشتم: «نه پول داریم، نه اینقدر طلا و نه عمر من کفاف می دهد.»

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفته نامه «افق حوزه» در ویژه نامه ای به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمدتقی بهجت به انتشار سیره اخلاقی، علمی، عملی و سلوکی این سالک الی الله پرداخته که در شماره های گوناگون تقدیم حضور شما علاقمندان می گردد.

* خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت الله بهجت قدس سره

 گنبد حرم کریمه اهل بیت علیها السلام وضعیت مناسبی نداشت، باید تعمیر می کردیم. استاد معمار گفت: «بازسازی چهار سال طول می کشد» هزینه و مقدار طلای لازم را هم تخمین زد. در دفترچه ام یادداشت کردم: چهار سال وقت می خواهد! فلانقدر پول، فلانقدر هم طلا! در آخر یادداشت هم نوشتم: «نه پول داریم، نه اینقدر طلا و نه عمر من کفاف می دهد.» مدتی بعد گفتند: «از دفتر آیت الله بهجت تماس گرفته اند.» گوشی را گرفتم؛ گفتند: «آقا می خواهند شما را ببینند ...» به خدمتشان که رسیدم، گفتند: «چرا گنبد را درست نمی کنید؟» بعد فرمودند: «نگران نباشید، هم خداوند عمرتان می دهد و هم هزینه اش تأمین می شود و هم طلایش می رسد.» مقداری پول دادند و گفتند: «این هم برای شروع کار.» دلم آرام گرفت. به دفترچه ام مراجعه کردم، انگار آقا آن را دیده اند. برای کسب تکلیف، ماجرا را خدمت مقام معظم رهبری شرح دادم. فرمودند: «آنچه ایشان می فرمایند، عمل کن.» کار را شروع کردیم. در کمتر از چهار سال، بازسازی گنبد با همان پول هایی که نمی دانم از کجا می رسید، تمام شد؛ من هم با چشمانم گنبد سالم را دیدم، آقای بهجت هم خود برای پرده برداری آمده بودند.

* بر اساس خاطره آیت الله مسعودی خمینی، تولیت وقت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیها السلام (این بهشت، آن بهشت، ص۵٩۶٠)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha