پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا پرندیان

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر اقتصاد کشور در وضعیت نوسان باشد، راه های نفوذ دشمن و سواستفاده برخی از سودگران اقتصادی در داخل و خارج مهیا می شود، لذا مسئولان به جای دعواهای سیاسی معیشت و اقتصاد مردم را مدنظر و توجه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا پرندیان، پیش از ظهر امروز در جمع معاونان و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: امروز نبرد دشمن، تحریم و محاصره اقتصادی و تحت فشار قراردادن کشورهای مقابل است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز دوران جنگ نظامی و سخت سپری شده است و کشوری در جهان می تواند داعیه قدرت داشته باشد که از نظر اقتصادی در اوج باشد، لذا اقتصاد شاه کلید برتری برخی از کشورهای جهان شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر تقویت بنیه اقتصادی کشور دارند، بیان داشت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود خطاب به مسئولان نسبت به تقویت زیرساخت های اقتصادی کشور تذکر داده و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را از اولویت های کشور دانسته اند.

حجت الاسلام پرندیان با اشاره به اینکه برخی به اشتباه اقتصاد مقاومتی را مترادف با ریاضت اقتصادی می دانند، گفت: ریاضت اقتصادی در بحث اقتصادی به معنای جیره بندی امکانات به علت کمبود آن است، ولی اقتصاد مقاومتی معنایی متفاوت دارد. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه کشور در حوزه اقتصاد بتواند نیازهای خود که پتانسیل تولید آن در داخل وجود دارد را عملی کند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: اگر اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی عملیاتی شود، بی شک تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان نتیجه معکوس خواهند داشت و رشد اقتصادی کشور سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

حجت الاسلام پرندیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سالهای گذشته بر اقتصاد مقاومتی و اجرای واقعی و عملی آن تاکید بسیار داشته و دارند که این نشان از درایت معظم له در امور بین المللی دارد.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه امروز نوسانات اقتصادی می تواند زمینه نارضایتی و حتی سواستفاده دشمنان این نظام را به وجود بیاورد، گفت: امروز اگر اقتصاد کشور در وضعیت نوسان باشد، راه های نفوذ دشمن و سواستفاده برخی از سودگران اقتصادی در داخل و خارج مهیا می شود، لذا مسئولان به جای دعواهای سیاسی معیشت و اقتصاد مردم را مدنظر و توجه خود قرار دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: هر کسی در هر پست و مقامی که دارد باید در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تلاش کند. فرصت برای جبران کمبودهای اقتصادی بسیار کم است، لذا باید سریع حرکت کرد و از قطار اقتصاد جهانی جا نمانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha