جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

خطیب حوزوی با انتقاد از عدم پرداخت خمس از سوی برخی در جامعه، گفت: پرداخت خمس در جامعه به ویژه در قشر ثروتمند بسیار کم شده است، برخی افراد در پرداخت خمس کلاه شرعی درست کرده و از آن فرار می کنند، باید در پرداخت خمس وسواس داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) واسطه‌ای برای مستجاب شدن دعا هستند، اظهار داشت: بر اساس آموزه های دینی، مستحب است قبل و بعد از دعا بر محمد و آل او صلوات بفرستیم.

وی افزود: بر اساس داستان حضرت آدم(علیه السلام)، هنگامی‌که ایشان از بهشت رانده شدند هرچه دعا و استغفار می کردند، پذیرفته نمی شد، تا این که نام پنج‌تن آل عبا را به زبان آوردند.

این خطیب حوزوی بابیان این که چهار بانو در جهان جزو برترین بانوان عالم هستند، افزود: حضرت آسیه سلام الله علیها هم‌نشین فرعون که ادعای خدایی می‌کرد، اما در سخت‌ترین شرایط جزو برترین بانوان عالم به شمار می‌رود، بنابراین، نمی‌توانیم محیط و جامعه را مقصر قرار دهیم، بلکه خود انسان باید با بردباری و استقامت در برابر مشکلات ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: اگر در کارها استقامت داشته باشیم خداوند ملائکه را برای یاریمان می‌فرستد؛ حضرت آسیه در کارهای خود بسیار استقامت داشتند و همین مسئله موجب شد مورد عنایت خاص خداوند قرار بگیرند.

این خطیب حوزوی حضرت مریم(سلام الله علیها) را دومین بانوی افضل عالم معرفی کرد که نام ایشان در قرآن کریم آورده شده است و ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) جزو برترین بانوی جهانیان است و این سخنی است که نبی مکرم اسلام(ص) درباره این بانوی بزرگوار بیان داشته اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد در ادامه درباره حضرت خدیجه سلام الله علیها گفت: آلوده نشدن به خطا یکی از ویژگی‌های حضرت خدیجه کبرا(علیهاالسلام) است، این بزرگ بانوی اسلام، سرمایه خود را در اختیار پیامبر(ص) و اسلام گذاشت و با این کار موجب شادی قلب پیامبر(ص) شدند.

استاد حوزه علمیه همسران پیامبر(ص) را ام المومنین دانست و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید همسران پیامبر(ص) که راه ایشان را ادامه داده‌اند، ام المومنین هستند، حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بزرگ قوم خود بود اما در شب ازدواج با پیامبر(ص) در برابر حضرت زانو زدند و گفتند که همه اموال و ثروت من برای شما ولی اجازه دهید من کنیز شما باشم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد در ادامه با انتقاد از عدم پرداخت خمس در جامعه عنوان کرد: پرداخت خمس در جامعه به‌ویژه در قشر ثروتمند بسیار کم شده است، برخی افراد در پرداخت خمس کلاه‌شرعی درست کرده و از آن فرار می‌کنند، در حالی که باید در پرداخت خمس وسواس داشت.

انتهای پیام// 15/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha