سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم از ششم لغایت دوازدهم خردادماه مقارن با یازدهم تا هفدهم ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید موسی حسینی کاشانی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری که به همین مناسبت در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهارداشت: این نمایشگاه به مدت یک هفته با عنوان جشن رمضان از ساعت 21:30 لغایت2 بامداد پذیرای عموم مردم و علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن در مجتمع ناشران قم خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه، آخرین برنامه ها و دست آوردهای قرآنی در زمینه هایی چون کتاب ،نرم افزار و محصولات فرهنگی ارایه می شود، ضمن آن که امسال به خصوص به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه ای صورت گرفته است.

حسینی کاشانی بیان داشت: در حال حاضر بیش از یکصد موسسه قرآنی که بیشتر آنها حوزه فعالیت ملی و یا حتی بین المللی دارند در قم فعال هستند و از این حیث این استان در زمینه های فرهنگی و به خصوص قرآنی، حرف های بسیاری برای گفتن دارد که حضور در این نمایشگاه یکی از نشانه های بارز آن است.

وی همچنین در ادامه تعویض رایگان قرآن های فرسوده را از جمله اقدام های خوب در این نمایشگاه توصیف کرد و افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری و تعداد قرآن های فراهم شده برای تعویض، از شهروندان عزیز قمی درخواست می کنیم که بازدید از نمایشگاه و تعویض قرآن فرسوده را به روزهای آخر موکول نکنند.

حسینی کاشانی با اشاره به این که برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه غرفه های برتر از نگاه مردم معرفی و تقدیر می شوند، گفت: اجرای برنامه خوشنویسی به صورت زنده، ارائه آثار هنری تجسمی، عکس و صنایع دستی و نیز برگزاری مسابقات متنوع قرآنی و اجرای زنده برنامه تواشیح و هم خوانی قرآنی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

وی همچنین با اشاره به این که تا پایان سال 2 استودیوی قرآنی در قم به بهره برداری می رسد، ابراز داشت: اولین استودیوی قرآنی با استفاده از مدرن ترین تجهیرات با اعتبار 500 میلیون تومانی به زودی افتتاح می شود، ضمن آن که دومین استودیوی قرآنی نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha