شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی سرلک

حوزه / حجت الاسلام سرلک نوشت: نگاه فرهنگی و تربیتی ما قطعا دچار تنگ نظری هایی خسارت آفرین است. شخصی مثل ناصر ملک مطیعی و یا مرحوم حبیب و یا صدها نفر دیگر که گذشته ای متفاوت وحتی پر خطا داشته اند ولی حالا دلی دارند برای همراهی و توانی برای همکاری...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی سرلک مسئول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر، در واکنش به خبر فوت ناصرملک مطیعی از بازیگران قدیمی سینما در صفحه اینستاگرامی اش نوشت:

رفتن، سرنوشت محتوم همه ی کسانی است که آمده اند.

بعدِ آمدن بعضی به خود می آیند و بعضی از خود ، بیخود می شوند.

وهردوی این بعضی ها هم خواهند رفت، بی برو برگرد ! بدون حتی یک استثناء!! داستان این رفتن هنوز بر سر زبان هاست.

کاش پیش از رفتن بفهمیم برای چه آمده ایم. گمان می کنم هاضمه فرهنگی ما میتواند پر حوصله تر هم باشد.

یادم می آید در روزهایی که مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر بودم و مرحوم حبیب(خواننده) به دیدارم آمد و درخواست مجوز برای خواندن داشت و‌ من هم با چند نفر از مسئولین وزارت ارشاد حرف زدم، تند و تلخ حرف زدند و حبیب به آرزویش نرسید.

این پست حجت الاسلام سرلک با واکنش های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شد که وی در پست دیگری یک ویدئو از ناصر ملک مطیعی منتشر کرد که در آن از علاقه اش برای رفتن به جبهه و تاسفش برای عقب افتادن از جامعه می گوید.

سرلک در پست جدیدش نوشت:  

قصد داشتم بعضی نظرات دوستان انقلابی و مذهبی رو در پست مربوط به مرحوم ملک مطیعی پاسخ بدهم که این ویدیو را دیدم.

شخصی مثل ایشان و یا مرحوم حبیب و یا صدها نفر دیگر که گذشته ای متفاوت و حتی پر خطا داشته اند، ولی حالا دلی دارند برای همراهی و توانی برای همکاری و آرزوهایی قابل احترام یا حتی در خور تکریم و تمجید، مثل همین آرزوی رزمنده شدن!ملک مطیعی. اصل حرف و هدفم از این پست و پست های مشابه این است که چرا باید در آتش «بی محلی»بسوزند؟!!

نگاه فرهنگی و تربیتی ما قطعا دچار تنگ نظری هایی خسارت آفرین است.

همین حالا چند نفر هنرمند و مدیر و فعال اجتماعی داریم که کنار نهاده شده اند و مثل برکه راکد دارند تبدیل به مرداب می شوند و کم کم بوی تعفن ناهمدلی ها و نارفاقتی هایشان شامه جان جامعه را آزرده می کند و اگر حرکت نامربوط یا نامعقولی انجام بدهند آنوقت بعضی قیافه حق به جانب میگیرند و می گویند دیدید حق با ما بود و شما که می گفتید جذب حداکثری ! اینجا ها را نمی دیدید.

روشن است که باید حرمت خوبان و پیشکسوتان هنر متعهد و متعالی در نهایت خودش حفظ شود که معتقدم از آنها هم خوب قدر شناسی نمی کنیم.

همچنان که این نگاه نباید به طلبکار شدن بعضی بیماردلان بی اصالت منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha