جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه فضای مساجد باید به نحوی باشد که جوانان را جذب کند، گفت: مسجد جایگاه حل و فصل بسیاری از مشکلات و مسائل در جامعه است و برای این کار نیازمند هم افزایی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی هستیم تا بتوانیم کارکرد اصلی مساجد را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه‌ علمیه استان یزد در نشستی با حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد با بیان اینکه رویکرد آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر احیای مساجد است اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه‌های علمیه مساجد هستند تا ان‌شاءالله در آینده به ازای هر هزار نفر یک مسجد فعال وجود داشته باشد.

این مسئول حوزوی با بیان اینکه فضای مساجد باید به نحوی باشد که جوانان جذب شوند، تصریح کرد: در فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید از ظرفیت‌های جوانان به خوبی استفاده کرد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان یزد با تأکید بر اینکه مسجد جایگاه حل و فصل بسیاری از مشکلات و مسائل در جامعه است، افزود: برای این کار نیازمند هم افزایی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی هستیم تا بتوانیم کارکرد اصلی مساجد را احیا کنیم.

وی، جذب جوانان به مساجد را از دیگر اولویت‌هایی دانست که باید مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد، اضافه کرد: اجرای فعالیت‌های جذاب و مورد نظر جوانان یکی از کارهایی است که در این راستا می‌تواند انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به فعالیت‌های هنری طلاب استان یزد گفت: طلاب استان در این سال‌ها در زمینه‌های مختلف هنری اعم از نویسندگی، کارگردانی، تئاتر، شعر و غیره فعالیت‌های چشمگیری دارند و در برخی از مسابقات استانی هم حائز رتبه‌های برتر شدند که نشان از ظرفیت بسیار خوب در این زمینه است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان یزد افزود: باید تمام سعی و تلاش خود را بکار بگیریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های هنری حوزه‌های علمیه در راستای ارائه آموزه‌های دینی به مردم و نسل جوان استفاده شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha