جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/حجت الاسلام خسروی خاطرنشان کرد: در حوزه در زمینه قرآن کارهای بسیار خوبی صورت می گیرد و باید نوآوری ها به شکل هنری عرضه شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، معاون علمی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ارزیابی خود را از بخش حوزوی نمایشگاه این گونه مطرح کرد: انتظار از بخش حوزوی بیش از این است که مشاهده می شود.

وی افزود: حوزه در حقیقت متکفل تقویت و ترویج روح و معنای قرآن است و سایر نهادها و ارگان ها باید از حوزه سرمشق بگیرند، اگر چه غرفه های حوزوی در حد خود مطلوب بودند و اشکال عمده ای به نظر نمی رسد، ولی انتظار ما انتظار بالایی است.

حجت الاسلام خسروی خاطرنشان کرد: بنده سراغ دارم در حوزه در زمینه قرآن کارهای بسیار خوبی صورت می گیرد و باید نوآوری ها به شکل هنری عرضه شود. این که ما چهارتا کتاب را در این جا قرار دهیم، قالب نمایشگاهی ندارد، ما نتوانستیم جنبه های محتوایی و علمی را خوب با هنر پیوند بدهیم و به گونه ای خدمات حوزوی را منعکس کنیم که از جاذبه بصری برخوردار باشند، بنده این نقص را در بخش حوزوی دیدم.

وی عدم تخصص را یکی از دلایل این مشکل دانست و خاطرنشان کرد: نمود این موضوع کاملا مشخص است به همین دلیل بخش حوزوی بازدید کننده را جذب نمی کند برای این بخش باید جداً فکری کرد.

معاون علمی نمایشگاه بین المللی قرآن تأکید کرد: موضوع دیگر این است که آن ها که هنرمند هستند با اندیشه های حوزوی آشنا نیستند و آن ها که بر مباحث حوزوی وارد هستند با هنر زیاد آشنا نیستند، لذا باید به دنبال افرادی رفت که هر دو بخش را بشناسند و بتواند این ها را تلفیق کند.

وی درباره حمایت وزارت ارشاد از بخش حوزوی نیز خاطرنشان کرد: علاوه بر این که وزارت ارشاد همه سال بودجه ای برای این بخش دارد، در همین نمایشگاه نیز بودجه ای ولو ناچیز برای دائر کردن بخش حوزوی اختصاص داده شد.

حجت الاسلام خسروی در جمع بندی مطالب خود تصریح کرد: حوزه علمیه قم پایتخت واقعی جمهوری اسلامی ایران است و شخصیت های بزرگ و واقعی نظام از حوزه برخاسته اند. امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور فرزند حوزه هستند. حوزه می تواند نظام و مسئولین نظام را تربیت کند، بنابراین از حوزه انتظار است در همه عرصه های فرهنگی به صورت علمی خودش را عرضه کند و جلوی خرافاتی که ممکن است غیر حوزویان به نام قرآن ارائه کننده را بگیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha