جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما ضمن گلایه مندی از کم کاری سینمای ایران در قبال مساله فلسطین تصریح کرد: ما باید با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه ، پژواک صدای مظلومیت مردم فلسطین باشیم.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ای جهان اسلام برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: شکی وجود ندارد که تعرض به ملت فلسطین از سوی اسراییل با حمایت کامل آمریکا صورت گرفته و می گیرد چه آن که اقدام خودسرانه ترامپ در انتقال سفارتش به بیت المقدس در روزها و هفته های اخیر باعث خشم عمومی در بین ملت فلسطین و دنیای اسلام شده است.

وی افزود: آنچه مسلم و ضروری است این که در سطح جهان اسلام می بایست فرهیختگان ، نخبگان و اندیشمندان و خبرنگاران و اهالی رسانه چهره واقعی رژیم جعلی اسراییل را هر چه بیشتر برای مردم دنیا تبیین کنند و در این بین استفاده از ظرفیت هنر و رسانه یکی از مهم ترین بایسته ها به شمار می رود.

رییس کمیسیون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: امروز همه ما باید در این خصوص کار کنیم ، نه فقط رسانه ها و نخبگان بلکه همه مردم به مثابه یک خبرنگار و رسانه هستند و لذا هر کسی که امکان خبررسانی و حضور در عرصه خبررسانی جهانی دارد و در شبکه های اجتماعی و مجازی فعال است باید از ظرفیت های اطلاع رسانی و خبری برای حمایت از مظلومان فلسطینی و مقابله با ظلم صهیونیست ها استفاده کند.

وی گفت: به هیچ وجه نباید بگذاریم که مساله فلسطین چه در عرصه داخل و چه عرصه بین الملل به یک مساله عادی تبدیل شود چرا که این یک خطر است.

اکبری همچنین بیان داشت: ما باید در داخل کشور از ظرفیت عظیم علما و حوزویان و دانشگاهیان و هنرمندان و ورزشکاران و همه کسانی که می توانند با خارج از مرزها ارتباط برقرار کنند طوری استفاده کنیم که در واقع پژواک صدای مظلومیت فلسطین و به خصوص مردم محاصره شده غزه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروزه هنر سینما به جهت جذابیت و دامنه وسیع مخاطبان به ویژه در عرصه بین الملل یکی از همان ظرفیت های مهم به شمار می رود، افزود: برای انعکاس رسانه ای و هنری مظلومیت فلسطین ما باید جشنواره های هنری و سینمایی داشته باشیم که ورای مساله مذهبی و نژاد و عربیت و غیره ، یک نگاه انسانی و جهانی به این موضوع داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما همچنین تصریح کرد: جای این سوال به طور جدی وجود دارد که به راستی چرا سینمای ایران نسبت به مساله فلسطین این گونه ضعیف و کم اثر است به طوری که هنوز هم تنها فیلم سینمایی قابل توجه در خصوص به تصویر کشیدن درد و رنج مردم مظلوم آن ، فیلم "بازمانده" ساخته مرحوم سیف الله داد است

وی ابراز داشت: در حال حاضر بنا بر اعلام مسئولان ، در جامعه سینمایی کشور حدود 2 هزار سینماگر وجود دارد که حقیقتاً برخی از آنها افراد کاربلد و صاحب سبک هستند، اما این که چرا درباره موضوع بسیار مهم فلسطین به عنوان اولویت نخست جهان اسلام، سالهاست که فیلم قابل توجهی ساخته نشده ، جای سوال است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha