جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن آیات هشداری قرآن کریم توسط برخی از افراد نشان از بی‌حکمتی است، گفت: این بی‌توجهی موجب امیدواری نادرست افراد و در نتیجه گناهان بسیار و افزایش فساد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز جماعت ظهر و عصر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) نسبت به اعمال امت خود آگاه و ناظر است، اظهار کرد: اولیای الهی با همه خلقت ارتباط دارند و اخبار غیب به آن‌ها گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) یکی از شاهدان اصلی اعمال در دادگاه روز قیامت است، اضافه کرد: هر چند ایشان جایگاه شاهد را دارند اما گاهی با نگاه به خوبی‌های برخی از مردم، شفاعت آن‌ها را تضمین می‌کنند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به برخی آیات بشارت دهنده و هشدار دهنده قرآن کریم خاطرنشان کرد: بشارت و هشدار باید در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ عالمان دینی با سخنرانی‌های خود و فقط پرداختن به بشارت یا هشدار، نباید موجب ناامیدی یا امیدواری نادرست افراد شوند.

وی با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن آیات هشداری قرآن کریم توسط برخی از افراد در فضای مجازی نشان از بی‌حکمتی است، گفت: این بی‌توجهی موجب امیدواری نادرست افراد و در نتیجه گناهان بسیار و افزایش فساد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه انسان باید در هر شرایطی برای جلب رضای خداوند تلاش کند، یادآور شد: متوکل، امام هادی علیه‌السلام را به سفره شراب دعوت کرد اما ایشان این جلسه را به مجلس عزا تبدیل کردند؛ اکنون نیز همانند آن دوران آل‌سعود و آل‌خلیفه با همانند این رفتارها بر حجاز و بحرین حکومت می‌کنند.

وی خوف از خداوند متعال را عامل دوری افراد از گناه دانست و گفت: اگر فردی از خداوند متعال خوف داشته باشد و مورد تاثیر آیات الهی قرار گیرد وارد بهشت می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رعایت احترام پدر و مادر در روایات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: اگر انسان نتواند رضایت پدر و مادر خود را جلب کند در دنیا و آخرت با مشکل روبرو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در حوزه دین، مردم را به سمت خود دعوت می‌کنند که این یک خطر بزرگ است؛ امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی هیچ وقت از خود سخن به میان نیاوردند و همیشه دستاوردهای خود را مدیون عنایت خداوند متعال می‌دانستند و در زمان مرجعیت نیز برای معرفی خود تبلیغی نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه مناظره‌های انتخاباتی حرمت‌شکنی و آبروریزی است، عنوان کرد: در مناظره‌های دینی باید با رویکرد متفاوت به دنبال تبلیغ دین مبین اسلام با استفاده از استدلال‌های عقلی باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha