چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم توسط آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، با اشاره به آیاتی از قرآن، قطع رابطه با اسرائیل را دستور صریح این کتاب آسمانی به کشورهای اسلامی دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی بعد از ظهر امروز در درس تفسیر مدرسه علمیه حجتیه قم  که هر روز در ماه مبارک رمضان در این مدرسه برگزار می شود گفتند: خداوند در سوره برائت بیان می کند که مسلمانان واقعی همراهی جز خداوند و رسول و دوستان رسول ندارند.

ایشان با بیان این مطلب که در اینجا رابطه دول اسلامی با کفار مورد سوال واقع می شود افزودند: این سوال در آیات دیگر قرآن بخصوص در سوره ممتحنه پاسخ داده شده است که کفار به دو نوع تقسیم می شوند که گروهی که با شما دشمن نبوده و شما را از خانه های خود بیرون نکردند می توانید رابطه تجاری و سیاسی و فرهنگی داشته باشید.

معظم له اظهارکردند: در اینجا شکل دوم نیز مشخص می شود که اگر بخواهیم مصداق بارز آن را ذکر کنیم می توانیم به صهیونیسم اشاره کنیم؛ آنها کسانی هستند که مسلمانان را از خانه و کاشانه خود بیرون کردند و قطعا باید از آنها تبری بجوییم و به هیچ شکل نباید آنها را به رسمیت بشناسیم.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که متاسفانه دولت های اسلامی به شکل آشکارا و نهان با صهیونیست ها ارتباط دارند، بیان کردند: در زمان سخنرانی بنده در اردن یکی از حاضران از من سوالی درخصوص ارتباط با اسرائیل پرسید که وی را به این آیه قرآن ارجاع دادم.

ایشان با ذکر  این مطلب که امام علی(ع) بیان کردند که پیامبر اکرم(ص) طبیب دوار بطبه بودند تصریح کردند: امام بیان کردند که گاهی به دست ایشان مرهم است و گاهی زخم ها را داغ می گذاشتند تا درمان شود؛ جایی که جای نرمی بود نرمش داشتند و در جایی که باید، برخورد سخت داشتند.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: خداوند در آیه17 سوره برائت تصریح کرده است که مشرکان چنین حقی ندارند که مساجد خدا را تعمیر کنند؛ مسجد برای عبادت خدا است و آنها در درون خود به خداوند شرک می ورزند و اگر در دنیا مساجد بسیار بسازند ذره ای سود نخواهند برد.

ایشان با طرح یک سوال دیگر در خصوص اختراعات و خدماتی که مخترعان کافر داشته اند نیز گفتند: اینکه اگر کافران اختراعات بسیاری انجام می دهند در قیامت چه وضعی دارند؛ جواب این است که اگر نیت آنها کار برای مردم و مقامات و محبوبیت و ثروت باشد پاسخ آن را نیز از سوی مردم گرفته اند؛ ولی اگر نیت آنها خدمت به خدا باشد از سوی خدا هم پاداش می گیرند.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: خداوند در آیه 18 و پس از سلب حق ساخت مسجد این حق را به افراد مومنی داد که برای رضای خدا این کار را انجام می دهند و امور الهی از جمله نماز و زکات برپا می دارند؛ مساله ترس از خدا مطرح شده است ولی مومنان در کنار ترس از خدا ممکن است از حیوانات درنده هم بترسند ولی منظور خدا ترس طبیعی نیست، بلکه خشیت دینی است.

ایشان اظهارکردند: سپس در ادامه آیه بیان می کند که اگر چنین باشند شاید رستگار شده باشند؛ این شاید از دیدگاه خدا نیست بلکه از دیدگاه بشر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha