جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ضیافت افطاری دانش آموزان و والدین

حوزه/ ضیافت افطاری مسجد امام صادق(ع) تهران ویژه دانش آموزان و خانواده­ های آنان در محل تالار حسنا صادقیه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام حمیدرضا فغانی مسئول فرهنگی مسجد امام صادق(ع) در ضیافت افطار ویژه دانش آموزان و اولیاء منطقه صادقیه تهران با بیان این هدف ما تربیت نیروی مومن و متعهد است، اظهار داشت: هم اکنون حدود یک سال است که واحد نوجوانان مسجد امام صادق(ع) با محوریت برنامه های تربیتی و با همکاری دیگر همکاران طلبه و روحانی آغاز شده است.

وی افزود: در این مدت برنامه های مختلفی اعم از برگزاری اردوهای زیارتی، تفریحی، حلقه های صالحین، کلاس­های تقویتی، آموزش و اقامه نماز، شبی با مسجد و دیگر برنامه های متنوع دیگر در راستای هدایت فکری و اعتقادی نوجوانان عزیز برنامه­ریزی و اجرا شده است.

مسئول فرهنگی مسجد امام صادق(ع) با اشاره به نقش اولیاء و خانواده های نوجوانان در تربیت دینی آنان، گفت: برخی اوقات اولیاء با ما تماس می گیرند و اظهار می دارند مثلا فرزند ما با اینکه مسجد می آید و حضور فعال دارد ولی تغییر و تحولی در او نمی بینیم. و برخی هم می گویند فرزند ما از لحاظ خلق و خوی و درس نه تنها پیشرفت نداشت بلکه بد هم شده است.

حجت الاسلام فغانی تصریح کرد: برنامه هایی که در مسجد برای نوجوانان در نظر گرفته ایم بر مبنای جذب، تثبیت و رشد است. ضمن آن که دوره­ی جذب حدود دو سال طول می کشد، در حالی که ما یکسال است کار تربیتی را شروع کرده ایم و این که برخی والدین گلایه هایی را به ما انتقال می دهند، طبق این مبنا درست نیست.

وی گفت: والدین گرامی باید به کیفیت جذب که حدود دو سال طول می کشد، توجه داشته باشند زیرا کار تربیتی بسیار حساس و ظریف است و در بلند مدت اثرات خود را نشان خواهد داد. بنا بر این نباید در مدت زمان کوتاهی انتظار داشته باشید تا تغییراتی بنیادین در خلق و خوی و اعتقادات فرزندان تان به وجود بیاید.

مسئول فرهنگی مسجد امام صادق(ع) افزود: از همه والدین و خانواده های دانش آموزان و نوجوانان خواهشمندیم به ما کمک کنید تا بر مبنای برنامه های تربیتی که در مسجد برای نوجوانان عزیز برنامه ریزی شده است، اقدام شود. بنا بر این بعد از جذب و تثبیت است که این نوجوان به مرحله رشد و شکوفایی خواهد رسید.

حجت الاسلام فغانی در پایان با اشاره به برگزاری دوره های تابستانه ویژه نوجوانان، گفت: یکی از راه های جذب و تثبیت نوجوانان در مسیر تربیت دینی حضور آنان در برنامه های تابستانه مسجد می­باشد. و یکی از مهمترین برنامه های تابستانه مسجد امام صادق(ع) در کنار اردوهای زیارتی، تفریحی و علمی، برگزاری کلاس های مهارت افزایی در زمینه تجوید و قرآن، احکام، اعتقادات، سیره شهدا و نظایر اینها است. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha