پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صداقت

حوزه/ حجت الاسلام صداقت با بیان این که مسجد پایگاه همه کارهای نیک است، گفت: حضور در نماز جماعت حداقل فایده مورد انتظار از مسجد است، در حالی که مسجد محور سبک زندگی دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام  مجتبی صداقت سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ضیافت افطار ویژه دانش آموزان و اولیاء منطقه صادقیه تهران با تقدیر از زحمات خالصانه­ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا کرباسي امام جماعت مسجد امام صادق(ع)، اظهار داشت: مسجد امام صادق(ع) منطقه صادقیه مصداق مسجد تراز اسلام است. مسجدی که با روی باز میزبان نوجوانان و جوانان محله است و در تربیت جوانانی مومن، متعهد و انقلابی تلاش می­کند.

وی افزود: در زمانه ای که شیطان با همه امکانات و قدرتش آمده است تا افکار و اندیشه های نوجوانان و جوانان را به گمراهی بکشاند، وجود مسجدهایی همچون مسجد امام صادق(ع) بسیار ارزشمند بوده و باید از برنامه های تربیتی و فرهنگی آن حمایت و پشتیبانی شود.

معاونت فرهنگی اجتماعی امور مساجد نقش والدین در مسجدی شدن جوانان را بسیار مهم برشمرد و عنوان داشت: همراهی والدین برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد از بزرگترین عبادات است زیرا تربیت صحیح و ایمن فرزند مسئولیت خطیری است که بر عهده روحانی مسجد، مبلغان و خانواده ها به ویژه والدین دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: حضور نوجوانان و جوانان به همراه خانواده و والدین در مسجد اقدامی بسیار ارزشمند است و این سنت حسنه در مسجد امام صادق(ع) و در مراسمات مختلف، به ویژه موقع اقامه نماز جماعت مشاهده می شود.

حجت الاسلام صداقت با بیان این که مسجد پایگاه همه کارهای نیک است، اظهار داشت: حضور در نماز جماعت حداقل فایده مورد انتظار از مسجد است، در حالی که مسجد محور سبک زندگی دینی است. پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرماید «اگر کسی را دیدید که عادت رفتن به مسجد دارد به ایمان او شهادت بدهید».

وی افزود: عادت به مسجد رفتن، ایمان را در زندگی فرد تحقق می بخشد یعنی زندگی انسان به سبک زندگی دینی مزین می­ شود و محور این سبک زندگی دینی، مسجد است و آنقدر این موضوع مهم بود که پیامبر اسلام(ص) توصیه اکید برای حضور مسلمانان در مسجد داشتند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha