پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست واکاوی تحولات فلسطین در رسانه ها

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: امروز صهیونیست ها بر مهم ترین شرکت های فیلمسازی جهان سیطره دارند و به این وسیله اهداف خاص خود را دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  سعید ارجمندفر شب گذشته طی سخنانی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع واکاوی تحولات فلسطین در رسانه ها که در سالن جلسات مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: صهیونیست ها حضوری بسیاری جدی در عرصه هنر و رسانه در ابعاد بین المللی دارند به خصوص در مقوله سینما که آن ها در هالیوود ، استودیوهای عظیم و قدرتمند فیلم سازی را در اختیار دارند و به این وسیله به جریان سازی مورد نظر خود بر انبوه مخاطبان هنر هفتم می پردازند.

وی افزود: صهیونیسم صرفاً یک جریان سیاسی و یا دینی نیست بلکه بیشتر امروز رویکردی سکولار دارد و در عین حال دارای مولفه های مهم هنری، فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام  ارجمندفر خاطرنشان کرد: آن ها در واقع برخی آموزه های تحریف شده آیین و دین یهود را با برداشت های جدید خود به عنوان افیونی به منظور آرامش اذهان عمومی به کار می برند تا بتوانند به اهداف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خاص خود دست یابند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب همچنین گفت: یکی از برنامه های جدی آن ها کادرسازی در میان فرهنگ ها و ملل گوناگون است و لذا ما امروز فقط صهیونیست یهودی و یا حتی مسیحی نداریم بلکه انواع و اقسام صهیونیست ها در جهان از جمله صهیونیست مسلمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها در فعالیت های سینمایی خود به دنبال مظلوم نمایی از یهودی ها و در مقابل اسلام هراسی و فلسطینی هراسی هستند، افزود: یکی از مولفه های مهم در تفکر صهیونیستی که در رویکرد آن ها نسبت به سینما نیز بسیار مشهود است، تخریب مساله قدس و خدشه بر آرمان فلسطین است که این کار را با ظرافت های هنری ممزوج کرده و به دنبال القای آن به مخاطب جهانی سینما هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha